Problemen met de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daveke01

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Hallo allemaal ,

Ik probeer al 3 dagen een router ( WL-160 draadloze broadband router 54g ) aan te sluiten op mijn twee pc's. Echter gebruik ik de router niet draadloos maar gewoon met kabels ( wat ook mogelijk is) ..... Echter bij ALLES wat ik ook maar doe , ik krijg ze niet beide op het internet. Alles volgens handleiding gedaan ( echter zeer beperkt).

- Heb Kabel van @home
- Gebruik windows Vista

ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!

Zijn beide 2 nieuwe computers ( beide van Acer) .

Gr
Dave

heb je in de router wel het cc of cp nummer van @home gezet ??
dat is het nummer wat in de brief van @home staat bijvoorbeeld cc123456-a

Ja je bedoeld dat moet ik bij de hostname invullen .
Die heb ik al ingevuld , echter zonder -a erachter want dat staat niet op mijn papier.

dan zou ik dat er eens achter zetten of heb je toevallig ook telefonie van @home dan is het cc123456-b

dan zou ik dat er eens achter zetten of heb je toevallig ook telefonie van @home dan is het cc123456-b

Oke , want als computer naam heb ik het ook zonder -A ...

Heb geen telefonie van @home

Het begint van ook met CP

Ik heb ook @home en wel met een -a.
ik zou als ik jou was de helpdesk van @home dan even bellen en vragen of dit wel klopt.

Tijdens de setup-wizard kun je, tijdens de vraag welke 'hostname' je wilt ingeven (dat CPxxxxx gebeuren), ook klikken op het knopje Clone Mac Adres. Probeer dat eens?

Let op: Je moet dan wel de setup-wizard draaien vanaf de computer die nu, indien rechtstreeks aangesloten op de kabelmodem, succesvol kan Internetten via @home.

Misschien helpt het. Kwaad hoort het in ieder geval niet te kunnen. :)

Tijs.

@home

Zet bij Host het cc nummer neer, staat normaal bij computernaam
Zorg er voor dat er bij je computernaam niet meer op je computer(s) staat :D
Zet bij Domain @home neer.

Het kan zijn dat je router een ip-nummer moet krijgen.
Immers je router krijgt door de dhcp-server van @home een IP-adres
Je computer krijgt door de dhcp-server in je router een ip-adres van je router
(192.168.1.1xx).

Er een mogelijkheid om in je router je ip-adres kwijt te raken (release) en om hem weer te vernieuwen (renew)
Wat ook wel eens wil helpen, je doet eerst je router uit, dan je modem.
Vervolgens zet je je modem aan en vervolgens je router.
Je moet dus controleren in je modem, of je een IP-adres hebt van @home (deze IP-adressen beginnen niet met een 10, 172 of 192)

Tot slot controleer of je computers een IP-adres krijgen die beginnen met 192.169.1.1xx
Je moet er dus voor zorgen dat je PC contact maak met router (LAN-gedeelte), en je Router contact maakt met het Internet (WAN-gedeelte).

Success!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan