Problemen met de WL-330 Range Extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhldhldhl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Hallo allemaal,
Mijn moeder heeft onlangs een Sitecom WL-330 range extender gekocht zodat we boven in ons huis ook verbinding hebben, alleen het instellen van het apparaat is niet zo makkelijk als het lijkt..

Hij is ingesteld als Universal Repeater, band B+G+N, Channel 6 en verbonden met de juiste router.
En bij de beveiligingsinstellingen, staat de encryptie op WPA-Pre Shared Key (ik neem aan dat dit hetzelfde is als WPA-PSK), Cipher suite: WPA2(AES), Passphrase key, en dan de netwerksleutel.

De encryptietype komt precies overeen met wat op de router is ingesteld, maar het lijkt toch alsof hij niet verbind... Als ik met mijn computer verbind met de extender, dan heb ik geen internet toegang. En bij de router lijkt het er ook niet op dat hij verbonden is als ik bij de verbonden apparaten kijk (DHCP), hoewel ik niet 100% zeker weet wat het MAC-adres is van de extender...

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is??

Alvast super bedankt, Daniel.

Als je hem hebt ingesteld als repeater moet je eens proberen om deze extender via lan kabel aan de pc boven te hangen en zo draadloos te verbinden.
Bij mij werkt dat zo prima.
let ook op of je een gewone lan kabel gebruikt of een gekruiste.
en uit ondervinding weet ik dat netwerken moeilijke materie is.

Dat werkt ook niet, omdat de wl uberhaupt geen verbinding maakt met de router..

Netwerken is inderdaad tamelijk lastig, maar wifi netwerken zijn het toppunt.. Altijd gedonder..
(bedankt voor de reactie natuurlijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan