Problemen met defragmenteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuidoost

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2004
Wanneer ik mijn harde schijf wil defragmenteren,
komt de voortgangsbalk niet verder dan 1 %.

Bij 1 % springt-ie weer naar 0 %, en begint alles opnieuw.

Kan iemand me vertellen hoe dit komt, en
wat ik eraan kan doen.

Alvast hartstikke bedankt.

Dat komt omdat er nog programma's op de achtergrond draaien.
Defragmenteer eens in de veilige modus, dan lukt het vast wel.

Hoe kom ik binnen Windows Millenium in de veilige modus?

En als je in de veilige modus zit moet je mbv pijltjestoetsen via Start >Programma's enz. naar Defragmenteren gaan; daarna de Entertoets indrukken om te starten.

Hoi ZuidoostHoi Zuidoost, je moet voordat je gaat defragmenteren eerst zorgen dat je niet online bent. Dus je internetverbinding moet offline zijn. Dan kan je gaan defragmenteren en zal je zien dat het werkt. Veel succes ermee.

Groetjes Miss Linda
:thumb:

Hoi Zuidoost, je moet voordat je gaat defragmenteren eerst zorgen dat je niet online bent en alle andere programma's gesloten zijn.
Dus je internetverbinding moet offline zijn. Dan kan je gaan defragmenteren en zal je zien dat het werkt. Veel succes ermee.

Groetjes Miss Linda
:thumb:

Geplaatst door nanette
En als je in de veilige modus zit moet je mbv pijltjestoetsen via Start >Programma's enz. naar Defragmenteren gaan; daarna de Entertoets indrukken om te starten.

Ja. Als je muis niet werkt in de veilige modus is dat zowat je enige optie.

Nou je hoeft niet zo nodig in de veilige modus te werken, op deze wijze werkt het ook prima. Maar jouw manier zal ook wel goed zijn. Groetjes

Geplaatst door Miss Linda
Nou je hoeft niet zo nodig in de veilige modus te werken, op deze wijze werkt het ook prima. Maar jouw manier zal ook wel goed zijn. Groetjes

Hallo Linda.

In de veilige modus werken is bijna een 'must' voor M.E.
Als je gaat defragmenteren met M.E, en je beweegt je muis een keer, dan begint deze alweer opnieuw met defragmentatie.
Het is raadzaam eerst een schijfcontrole uit te voeren, en dan te defragmenteren in de Veilige Modus.

Beste,

Als de defragmentatie niet wil lukken kunt u ook het volgende nog proberen.

Klik op start en op Uitvoeren.
Tik in het venster applog en klik dan op oké

Verwijder in aplogg alle bestanden en voer een schijfcontrole uit en start de defragmentatie opnieuw.

Vaak wil het dan wel lukken.

Veel succes,
Pieter.

Sorry maar ik heb een foutje gemaakt in mijn vorige bericht het moet niet aplogg maar applog zijn.

Vriendelijke groeten,
Pieter.

Je kunt ook proberen met ctrl-alt-delete alle programma's te beeindigen, op explorer en systray na.
Maar dit is een heidens karwei. Dus liever in veilige modus. Bij mij zit hij onder f8. Comp opnieuw opstarten en dan op f8.

Groetjes Handige Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan