problemen met delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joerig1970

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
ik heb een probleem met het delen van mijn indernet

ik heb een speedtouch 330 pas vandaag gekocht

ik heb hem geinstaleerd en alles werkte prime

ik heb dan geprobeert om te delen met de wizard maar die gaf aan dat dat niet kon voltooid worden

dan heb ik het manueel aangevinkt - firewall niet, de 3 ander vakjes van het delen wel

alles werkte goed, op alle pc's internet
na 5 minuten was het gedaan met het delen, had ik nog enkel internet op de hoofd pc

vanalles geprobeert zoals opstarten enzo, maar niks hielp

de modem opnieuw geinstaleerd en dan ging get weer op dezelfde manier als hierboven beschreven, en ook weer voor ongeveer 5 minuten

ik heb op alles pc's windows xp en ik gebruik GEEN router

Laatst bewerkt:
Heb je op alle pc's de firewall ingesteld voor een netwerk? En ook: Is Windows Firewall uitgeschakeld als je ZA, Norton o.i.d. hebt lopen?

Kijk ook eens start/systeembeheer/component services of er nog een service moet gaan lopen.

?ik heb op geen enkele pc een firewall, antivirus ofzo lopen
Jeetje, dat zou ik maar gauw gaan doen!

Dan gebruik je dus de Windows Firewall.
Als ik me niet vergis moet je op iedere pc ook bestand en printer delen inschakelen.
Heb je Service Console nagekeken?

neen want dat kan ik nu niet, ik ben niet thuis

maar naar waar moet ik op letten daar

De tweede van de services is b.v. Application Layer Gateway. Deze moet gestart en automatisch staan.

Network connections is er ook een die gestart moet staan. Deze kun je handmatig zetten.

Je kunt het best even op al die regels klikken. Zodra het over een verbinding gaat moet je even goed lezen.

Het pad naar services is als in het vorige bericht geschreven. Soms hebben mensen hun pc anders ingedeeld.
Dan ga je via Start/Config.scherm/systeembeheer/computebeheer
naar services toe.
Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan