Problemen met draadloos internet Fritz!Box 7390

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Hi,

Ik heb sinds ik mijn nieuwe router heb, een Fritz!Box 7390, problemen met het draadloze internet. Ik heb op internet opgezocht wat ik hier aan kon doen en hierbij kwam ik een thread tegen over iemand met dezelfde problemen. Er was echter geen oplossing voor deze thread, maar er stond wel bij dat de Fritz!Box 7390 niet goed werkt met bepaalde draadloze internet usb's. Ik vroeg mij af of iemand weet wat voor draadloze usb wel goed werkt met de Fritz!Box 7390. De site waar ik deze informatie heb gevonden is de volgende: http://service.avm.de/support/en/SK...onnection-to-FRITZ-Box-frequently-interrupted

Alvast bedankt voor jullie help,

Rutger

De link die jij bijvoegt heeft het in het algemeen over factoren die de communicatie met de router (elke, niet alleen FB) beïnvloeden.
Ik zie alleen bovenaan genoemd de (kwaliteit van de) usb adapter, tussen allerlei andere factoren (plaatsing, obstakels etc) die de ontvangst beïnvloeden.
Het is altijd een 2-richting verkeer; de zender van de FB en de usb stick en ook de gevoeligheid van de ontvangers bepalen hoe goed en snel er verbinding is. Daarom moeten er zo min mogelijk obstakels tussen zender en ontvanger zijn, en een zo kort mogelijke afstand, dus zo dichtbij als mogelijk is.
Kennelijk zit jij op de grens van het bereik, als het signaal niet goed ontvangen wordt dan gaan FB en netwerk kaart weer in "onderhandeling"...
Je kunt het volgende proberen:
Dichterbij: de FB dichterbij zetten, je antenne (usb adapter/laptop) dichterbij zetten etc.
Daarbij moet je ook letten op wat er tussen zit dus zo min mogelijk.
Sterker signaal: door bv een externe antenne aansluiten (er zijn usb adapters - vooral voor camping gebruik) met een buitenantenne, of met een reflector achter een van de antennes waardoor het signaal meer gericht wordt.
Experimenteren dus, of een speciale (usb) adapter/ repeater met grotere en/of losse antenne kopen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen problemen gehad met de vorige router met dezelfde usb, en dichterbij gaan zitten is geen optie. Ik zit praktisch boven de router, zo'n meter er van af, dat moet dus volgens mij het probleem niet zijn. Andere usb lijkt me de beste oplossing op dit moment, omdat bedraad internet heel moeilijk te krijgen is naar mijn kamer. Ik weet alleen niet wat voor usb dan goed zou werken, zoals jij zei een camping usb, zou je hier misschien voorbeelden van kunnen geven?

Rutger

Probeer toch eens dichter bij. Zo controleer je of het aan de verbinding of eventuele opstakels ligt.

De 7390 heeft ingebouwde antennes. Je kunt eens proberen of het daaien/verplaatsen van de fritzbox verbetering geeft.

Wat zijn precies de problemen die je hebt? Ik heb dezelfde router en had een tijdje terug het probleem dat de Wifi-verbinding op willekeurige momenten uitviel voor 1 à 2 minuten en daarna weer hersteld werd.
Ik heb toen gaan onderzoeken waar dit evt. aan kon liggen en in de webinterface van de router zag ik dat er een andere router in de buurt (van een van de buren waarschijnlijk) op hetzelfde Wifi-kanaal zat als mijn Fritzbox. Vervolgens heb ik mijn Fritzbox op een ander kanaal ingesteld en sindsdien heb ik geen problemen meer.

De problemen die ik heb zie ik vooral als ik aan het gamen ben of youtube of streams aan het kijken ben. Bij het gamen val ik gewoon weg, disconnect ik en duurt het soms wel 10 minuten voor ik weer kan reconnecten, waarna het nog maar de vraag is of ik niet weer disconnect binnen 2 minuten. Als ik Youtube of streams kijk laadt de video sloom, bij streams stopt hij soms, en op Youtube, als de video eenmaal geladen is, speelt hij soms in slowmotion af. Ik heb net trouwens een update gedaan die me door Windows werd aanbevolen, en hierna heb ik geen last meer gehad. Dit is waarschijnlijk toeval, maar ik wil toch even weten of het ook hierdoor kon komen, aangezien ik bijna nooit update.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan