Problemen met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gm0cr0

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn wifiverbinding. Ik heb sinds kort een wl-352 wifi adapter van sitecom gekocht voor mijn laptop. Ik heb de software geinstalleerd met de cd alles ging goed totdat ik vanaf gisteren de melding "verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheden" kreeg en kon ik dus niet surfen op het internet. Ik heb achterhaald dat in de geinstalleerde software van sitecom een ander ip adres stond dan dat ik heb, dus heb ik geprobeerd handmatig het ip adres, subnetmasker en gatewaynummer in te vullen (via netwerkcentrum>netwerken beheren>eigenschappen) MAAR als ik dan de cijfers had ingevuld en op ok had gedrukt sluit mijn laptop af en krijg ik dat blauwe scherm (systeemfout). Ik heb echt alles geprobeerd, software opnieuw geinstalleerd op internet gesurfd naar oplossingen enz. Ik vermoed dat het iets met de dns servers is maar dat weet ik niet zeker. Mijn pc loopt op vista en ik heb ook nog ingebouwde wifi in mijn laptop, dus twee internetontvangers. (ik had een stick gekocht omdat de wifi in mijn laptop te zwak werkte)

ik hoop dat iemand me kan helpen

groet

Misschien heeft iemand in je router gezeten.
Of ben je onbeveiligd op internet gegaan.

Vertel eens wat je hebt gedaan om gebruik te maken van het wireless gedeelte.

Dus wat heb je met de router gedaan en wat heb je via het configuratie tooltje gedaan.

lijkt me onwaarschijnlijk want ik kan wel op internet met de ingebouwde wifi maar dan meot ik dichter in de buurt van de router komen en dat is juist waarom ik de stick gekocht heb.

Mn router heb ik helemaal niet aangeraakt dus daar kan het niet aan liggen. Ik krijg steeds via die sitecom software ip 169.... toegekend terwijl dat 192... moet zijn en handmatig ip invoeren lukt dus om de een of andere manier niet want dan krijg ik een blauw scherm. Ik heb op internet gezien dat dit probleem vaker voorkomt (ip beginnend met 169 ipv iets anders) maar ben nog niet echt een oplossing tegengekomen..

Kun je misschien antwoord geven op de gestelde vragen wat je precies hebt gedaan om het werkend te krijgen.

Ik probeer erachter te komen wat je misschien fout hebt gedaan (of juist goed).

Heb je iets gedaan met de wireless setting in de router, of ben je daar niet geweest.

p.s. je kunt maar 1 wireless gebruiken, dus de ingebouwde moet uit staan.

Laatst bewerkt:
Ja dat kan ik. Ik heb gewoon heel simpel zoals het hoort de software geinstalleerd met de cd, pc opnieuw opgestart, stick erin en toen had ik internet. Raar genoeg zat ik na enkele dagen met "beperkte verbindingsmogelijkheden" en zag ik dat hij ip adres 169... toekende en nee ik heb niks met de router of modem gedaan, daar kan het ook niet aan liggen want andere mensen hier kunnen wel gewoon verbinding maken.

ps als ik de ingebouwde uitzet kan ik helemaal niet op het internet omdat ik dan met die stick zit die me geen internet wil gunnen

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de router (inloggen met 192.168.0.1) dan 2x admin.

Dan de optie wireless settings .
De eerste optie is ENABLE en staat ook op ENABLE.
De andere opties wil ik weten wat er staat.

Wat staat er bij BASIC
Wat staat er bij SECURITY

p.s. als er bij de onderste optie Prey-sharedkey iets staat dan dit controleren met wat er op de achterkant staat van je router.

ben ingelogd en nu bij wireless settings maar ik zie geen enable staan en wel andere opties bedoel je precies?

bij BASIC staat er:
operation mode: AP
RF Band: 2.4 GH (B+G)
SSID: Sitecom
Channel: 11

bij SECURITY:
data encryption: WEP
method: 64 bits
authentication: open system
key setting: **********
key accepted

En er staan geen preyshared key

Kan je hier wat mee?

Gr

Op de achterkant van je router staat een KEY, dat is je Pre-Sharedkey.
Die moet je invoeren in de router bij die optie in SECURITY.

Bij WPA TYPE moet je WPA2(AES) aan klikken

Bij Pre-sharedkey type moet staan Passphrase

Daarna klik je op APPLY

als ik dit doe heeft dat dan voor het inernet van de anderen in huis geen invloed of wel?

Het is gelukt!! Heel erg bedankt voor je hulp ik heb weer supersnel internet!

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan