Problemen met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
386
Hallo !

Wij hebben thuis het volgende probleem. Sinds twee dagen werkt de wifi niet juist. De verbinding valt zo nu en dan ineens weg. Hier zit geen vast patroon in. Wij hebben een NETGEAR WNDR4500v2 thuis. We dachten namelijk dat de problemen aan onze vorige oude router lag, dus hadden we een nieuwe gekocht. Dit was echter niet het geval. De problemen blijven.

We hebben ongeveer 8 apparaten (soms meer) die verbonden zijn met de router (laptops, telefoons en tablets). Er zitten dan gebruikers op de 2.4 Ghz. en 5 Ghz. verbinding.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb de channels van beide frequenties op 'auto' staan. We hebben sinds we de router hebben deze al minimaal 8x herstart. Dus een herstart is niet de oplossing.

Graag jullie hulp!
 
Werkt een vasteverbinding wel?
Maakt de router verbinding met de modem? Of dat ook niet (makkelijk te vinden in een netwerkcentrum)
 
a. [Mijn ervaring is:] Gebruik nooit in routers de Auto instelling voor kanaalnummers, maar stel een vaste in.
Welke 'het beste' kanaalnummer is (=kanaal dat het minst bezet of zelfs helemaal vrij is) kun je op drukke tijden (19:30 t/m 22:00 uur) even bekijken m.b.v. inSSIDer
b. Routers zijn niet blij met overbelasting. Vooral downloads, en daarvan weer vooral Torrents, kunnen een router overbelasten.

Misschien helpt het, zéker omdat het bij de vorige router ook al optrad.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Werkt een vasteverbinding wel?
Maakt de router verbinding met de modem? Of dat ook niet (makkelijk te vinden in een netwerkcentrum)

Kabel geeft hetzelfde probleem als wifi. Dit was ook op de oude rounter zo. We hebben geen modem rounter van ziggo. Echt een eigen rounter.



a. [Mijn ervaring is:] Gebruik nooit in routers de Auto instelling voor kanaalnummers, maar stel een vaste in.
Welke 'het beste' kanaalnummer is (=kanaal dat het minst bezet of zelfs helemaal vrij is) kun je op drukke tijden (19:30 t/m 22:00 uur) even bekijken m.b.v. inSSIDer
b. Routers zijn niet blij met overbelasting. Vooral downloads, en daarvan weer vooral Torrents, kunnen een router overbelasten.

Misschien helpt het, zéker omdat het bij de vorige router ook al optrad.

Tijs.

Ik heb de channels op auto staan. Dit omdat de andere channels ook erg druk zijn met ziggo rounters. Dat zijn er een stuk of vier. Die zitten allemaal op channels 1+5 of 9+13 als ik dan bijv channels 6 kies blijft het probleem + zien niet meer alle smartphones de rounter meer. Het ging altijd goed en ineens was dit probleem er.
 
Als kanaal 3 vast ingesteld niets oplevert, dan heb ik geen tips meer.
Overigens blijf ik bij mijn mening/ervaring dat Auto (vaak) problemen oplevert.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan