problemen met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceejeewee

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Hallo allemaal, ik heb een Netgear draadloze router die prima heeft gewerkt op de experiabox van kpn.
Vorige week zijn wij over gegaan op Ziggo alles in 1 en heb de Netgear aangesloten op het modem van Ziggo. Eerst werkte het niet, heb toen de router helemaal gereset. 2computers draaien er nu prima op.
Nu lijkt het erop alsof er maar 2 apparaten aangemeld kunnen zijn op het draadloze netwerk. Eerst konden alle draadloze apparaten gebruik maken van de wlan, maar nu hebben de andere laptop, de Ipad en mijn mobiele telefoon geen toegang tot internet, hoewel de status als verbonden wordt aangegeven.
De router is beveiligd met een password, en dat password is door alle andere apparaten ook ingegeven ter identificatie. Het standaard antwoord wanneer je met de andere apparaten probeert te internetten is geen contact met server of no response van gate way.
Wie weet hier raad mee? Dit is erg onhandig.
Heb Netgear gebeld, de garantie is een week verstreken en ze willen me niet meer helpen....:fury:
Alvast dank!!groeten Ceejee

Hallo,

Heeft u alles goed ingestelt in de router?
want vaak met de standaard instellingen loopt het niet volgens uw wensen

Dank voor uw bericht.
ik heb na de reset alle instellingen weer doorgelopen. Of dat helemaal ok is weet ik zo niet.
ik vind het zo vreemd dat 2 van mijn pc's wel toegang hebben tot het internet en 1 laptop, 2 mobieltjes en 1 apple ipad niet. ik heb niets veranderd aan de instellingen van de apparaten die op het internet moeten gaan.
Je zou denken dat als de instellingen fout staan, ook de 2 pc's geen toegang tot het internet kunnen krijgen...

mvg Ceejee:shocked:

zijn in die 2 pc's lan kabels ingestoken? dat begrijp ik tenminste van uw vraag.
Zoja dan is uw draadloos internet niet goed ingestelt.. Probeer op uw router wlan instellingen te vinden en zet de Channel Width op 20Mhz en Wireless Channel op 2,462Ghz
staat de beveiliging goed ingestelt.. wat voor error/melding krijg je?

mvg

codGmer,

Nee geen kabels, draadloos. Dat is het vreemde eraan; 2 pc's wel, verder heeft niets internet toegang.....................Krijg als melding ; ''geen reactie van gateway'' en ''geen verbinding met server''

Slechts 2 pc's hebben draadloos toegang to internet; hoe kan dat?

Ik ben even bezig geweest met alles en het blijkt nu dat slechts 2 gebruikers (gsm of Ipad of diverse computers) verbinding hebben met het internet. Zodra er 2 apparaten aangemeld zijn bij de router en de verbinding met het internet hebben, krijgen alle andere apparaten geen toegang to het internet. Beperkte of geen toegang krijg je dan als mededeling.
Weet iemand hoe dat kan? ik vermoed een kwestie van instelling. Deze Netgear router heeft prima gewerkt op de dsl model van KPN, met veel gebruikers tegelijkertijd. sinds alles op het Ziggo modem staat werkt het niet meer zo.
Noch Ziggo, noch Netgear willen helpen.

Weet iemand of dit een instellings-probleem is?

Dat lijkt me wel omdat de router de verbinding weigert op die andere pc's.
Probeer het wachtwoord van de draadloze verbinding (WEP key enz) eraf te halen en doe dan eens opnieuw connecten. Ziggo moet naar mijn mening toch helpen erachter te komen want het is hun modem. Toen ik ziggo kreeg was er een monteur die het installeerde dus toen hebben ze mij ook geholpen. waarom zou dat bij jou niet het geval zijn?

Nee, ze doen er niks mee. De monteur deed niks omdat Ziggo de Netgear niet had geleverd en de helpdesk doet niets omdat ze niets doen aan de instellingen van een router, zelfs niet als die bij Ziggo gekocht is tegen 20 euro meer dan de winkelprijs...
En dan heb ik nog een zakelijke aansluiting ook! Heb zo vaak gebeld, ze snappen er niks van.
heb vanmorgen weer eea geprobeerd. Zal eens proberen om het wachtwoord eraf te halen, kijken wat er dan gebeurd.

Maar de conclusie is wel: slechte service Ziggo en slechte service Netgear.
Misschien die Netgear in de Zaan gooien en dan een andere router/accesspoint kopen met wel een fatsoenlijke klantenservice. Maar belachelijk is hetallemaal wel!:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan