problemen met draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekdl

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
hallo,

wij beschikken thuis over een netopia draadloze modem/router waar ik voordien nog nooit problemen mee heb gehad.

als we vrienden over de vloer krijgen kunnen ze hier ook zonder problemen verbinding maken, net zoals ik met mijn laptop.

het probleem ligt bij mijn desktop. enkele maanden geleden was hij vastgeslaan, waarop ik hem met de knop had uitgezet. normaal doe ik dit nooit en had het er ook direct spijt van, want er waren bestanden beschadigd en de pc kon niet meer opstarten. vandaag, enkele maanden later, probeer ik de pc nogmaals op te zetten omdat ik een boot-cd had en bestanden wou redden, en tot mijn grote verbazing startte hij gewoon op zoals voordien!

mijn volgende stap was een draadloos thuisnetwerkjes instellen zodat ik gemakkelijk bestanden kon doorzenden tussen mijn pc's, maar dit werd al snel verpest door een foutmelding 'the tcp ip network transport is not installed'..

na uren lezen in verschillende fora kwam ik aan het programma winsockfixer. na dit te gebruiken geeft mijn computer deze foutmelding niet meer weer, en in mijn taakbalk ziet alles eruit alsof ik probleemloos verbonden ben. als ik verbinding met het internet probeer te maken, kan de pagina niet weergegeven worden.

de verbinding is uitstekend, pakketten worden verzonden en ontvangen en als ik in command ipconfig /all ingeef, krijg ik een ip, subnetmasker en standaardgateway (dit was niet zo voordat ik winsockfixer gebruikte).
als ik die (192.168.1.1) in mijn browser ingeef kan ik geen verbinding met de router maken, wat met mijn laptop wel probleemloos lukt.

heeft iemand nog suggesties? ben er al 5 uur aan bezig en je kan je wel voorstellen dat ik het stilaan moe wordt. ik zou liever niet formatteren om de simpele reden dat er zoveel data op de pc staat die ik nergens kwijtkan, of ik moet 80 cd-r's branden :(

denk niet dat het ligt aan antivirus of dergelijke, want ik heb alle onnodige programma's afgesloten. heb ook geprobeerd de netwerkadapter te verwijderen en opnieuw te installeren, ik weet het echt niet meer..

reeds in orde.. na een zoveelste reboot ging alles ineens weer.
wou dat ik wist hoe ik het gedaan had, want dit wil ik nooit meer meemaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan