Problemen met dupliceren beeld naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

xWessel

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Berichten
8
Goedemiddag,

Na het forum doorzocht te hebben, heb ik helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem. Hopelijk kom ik deze manier wel achter de oplossing..

Ik heb op mijn nieuwe computer een monitor aangesloten via DVI, dit beeld dupliceer ik via HDMI naar mijn TV (Voor films en dergelijke). Nu heb ik het probleem dat wanneer ik mijn TV aansluit op mijn pc het beeld van mijn tv na een x aantal minuten even (+/- seconde) op zwart springt en daarna weer terug gaat naar meestal het juiste beeld. In sommige gevallen springt het beeld terug maar dan met een groene, rode of blauwe gloed. Hier wil ik graag vanaf, nu moet ik steeds even de resolutie veranderen zodat het beeld reset en alles weer werkt. Na een x aantal minuten begint dit weer van voor af aan. Het beeld op de monitor blijft wel altijd goed (knippert ook niet).

Wat ik al geprobeerd heb:

- Diverse resoluties geprobeerd, zonder effect
- Tv in “Pc –modus” gezet, zonder effect
- Diverse HDMI kabels gebruikt, zonder effect
- Via laptop naar TV gaat wel goed nog steeds knippert het beeld af en toe zwart, maar nooit de gekleurde gloed (heb dit hiervoor altijd gedaan)

Gebruikte hardware:
Monitor : Iiyama ProLite E2273HDS
TV: Philips 42PFL7404H/12
Videokaart: MSI R9 270X
Moederbord: Gigabyte ga-z87-hd3
Sofware: Up-to-date

Voortgang:
Helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Momenteel gebruik ik mijn TV als uitbreiding van het bureaublad, op deze manier knippert het beeld nog steeds zwart maar blijft niet in de gekleurde gloed hangen. Bij normaal gebruik is een uitgebreid scherm voor mij niet handig sinds de TV niet naast mijn beeldscherm staat, dus ben ik steeds mijn muis kwijt. Ik gebruik de TV nu als uitbreiding van het bureaublad met het kijken van films etc. en bij normaal gebruik schakel ik de monitor uit in het AMD CCC.

Op deze manier kan ik wel gebruik maken van mijn TV - PC combinatie, maar het is niet ideaal. Hopelijk weet iemand alsnog hoe ik het probleem op kan lossen met de gekleurde gloed of eventueel het zwart knipperende beeld

Wessel
 
Laatst bewerkt:
Zorg ervoor dat alle software up to date is. Dus van de TV als alles op je pc. kijk ook even of de uitgaande resolutie word ondersteund door de TV.
 
Bedankt voor je snelle reactie,

In theorie zou de TV 1080p 60hz aan moeten kunnen, maar ik hem ook op 720p en alles er tussenin laten draaien zonder effect. Ik zal vanavond naar de software van mijn TV kijken, hoe update ik deze? Software van mijn pc is up-to-date.

Wessel
 
Software kun je eenvoudig updaten doormiddel van een lege USB stick die FAT32 is geformateerd.

Download de laatste software van de TV:
http://www.philips.nl/c/televisie-7...el-precise-hd-42pfl7404h_12/prd/nl/?t=support

Vervolgens doe je de USB in de TV als het goed is gaat de software dan automatisch. Als dit niet het geval is maak dan op de usb een mapje aan die Upgrades heet. Vervolgens doe je de autorun.upg in dit mapje. Als je dan naar:

Menu -> installatie -> software update

daar kun je als goed is de software handmatig bijwerken.
 
Update van TV is gelukt, helaas is het probleem hiermee niet opgelost..
 
Oke krijg je de gloed ook als je bijvoorbeeld een DVD speler of een console aansluit op de TV via HDMI?
 
Nee, dat niet. Alles aan de TV / Computer werkt prima, alleen de combinatie zorgt voor problemen. Ik heb alleen geen idee in welke instellingen het nog kan zitten..
 
Is de computer direct aangesloten op de TV of maak je toevallig gebruik van een splitter?
 
Zowel TV (HDMI) als Monitor (DVI) zijn rechtstreeks op de videokaart aangesloten
 
Ik denk dat het een instelling is aan je videokaart aangezien het niet met andere apparaten op de TV is. misschien daar even mee spelen tot dat het goed is..
 
Kleine Update:

Helaas door het veranderen van diverse instellingen in AMD CCC het probleem niet kunnen oplossen. Echter wanneer ik de TV als uitbreiding van mijn bureaublad gebruik knippert het beeld wel zwart, maar hij blijft niet in de gekleurde gloed hangen. Bij normaal gebruik is een uitgebreid scherm voor mij niet handig sinds de TV niet naast mijn beeldscherm staat, dus ben ik steeds mijn muis kwijt. Ik gebruik de TV nu als uitbreiding van het bureaublad met het kijken van films etc. en bij normaal gebruik schakel ik de monitor uit in het AMD CCC.

Op deze manier kan ik wel gebruik maken van mijn TV - PC combinatie, maar het is niet ideaal. Hopelijk weet iemand alsnog hoe ik het probleem op kan lossen met de gekleurde gloed of eventueel het zwart knipperende beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan