problemen met dvd writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder2329

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn dvd writer. Sinds een aantal weken leest deze geen enkele dvd meer. Dus ook geen lege. Bij Nero krijg ik de melding dat er geen lege schijf in zit, en de schijf wordt uitgeworpen.

In eerste instantie dacht ik dat het aan de software lag, omdat cd's wel gelezen kunnen worden.

Ik heb vervolgens Free Easy Burner gedownload om te controleren. Bij deze wordt een DVD ook niet herkend. Een Cd wel, en die kan ik ook nog steeds branden.

Heeft iemand misschien een idee?
Alvast bedankt.
 
Probeer je stuurprogrammas is bij te werken(kan je vinden op google of site van de maker van de writer) Gewoon ff op type zoeken
 
bedankt voor de tip.

Ik ben direct gaan zoeken, maar hoe weet ik welke driver ik moet hebben.?

Mij is namelijk niet bekend welk type brander ik heb. MIjn pc is een Acer Aspire E500.
 
wederom bedankt.

Ik heb inmiddels een update gedaan. Maar hetzelfde resultaat helaas. Cd lezen en branden doet hij wel, maar DVD geen van beide. Ik heb 3 merken dvd's geprobeerd.
Het lijkt mij dat het daar dus niet aan ligt.

Is hij misschien kapot.? (Ik vind het alleen raar dat hij cd's wel doet...)
 
Het lijkt mij ook vrij sterkt. Maar heb dat ook ooit gehad(toen brande ik zelde dvds) en heb later een andere gekocht en had geen probleem er meer mee. Weet niet of hij nog in de garantie zit? Anders voor een 30 euro een andere kopen. Ik kan je helaas niet verder helpen.

Misschien kan je nog even wachten op andere reacties.

In ieder geval succes ermee
 
hetzelfde probleem

Ik heb eerder vandaag ook een vraag gesteld en dit zijn dezelfde klachten die ik heb. Ik wacht ook nog even af. Ben benieuwd naar de antwoorden.
 
Misschien toch een oplossing

lees net ergens dat als de brander op slave staat dat hij dan geen dvd's brand(don't aks me why) Zet hem is op master, mocht ie dat niet staan



Succes ermee:thumb:
 
hij staat master. Maar hij heeft het altijd gedaan...

Dus ik denk dat er toch nog iets anders aan mankeert.. (of ik maak zelf ergens een fout?)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan