Problemen met dvdshrink en cloneDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn Pot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Als ik een DVD wil kopieëren gebruik ik Smartrip om de dvd over te zetten naar mijn harde schijf. Met DVDshrink kies ik vervolgens de optie Re-author om alleen de noodzakelijke dingen over te zetten. Daarna kies ik voor backup en dit gaat allemaal goed. Alleen tijdens dat backupproces loopt het programma iedere keer vast en kan ik niets meer doen. Dit gebeurt overigens ook met CloneDVD. Meestal gebeurt het tussen de 20 en 50%. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Mijn systeem is een AMD 2800 met 512 MB geheugen en een 80 GB harde schijf verdeeld in vier partities.
Alvast bedankt!

Ik gebruik op dit moment DVDshrink 3.1.5, dus ik denk niet dat dit de oplossing is. Ik heb het net nog een keer geprobeerd om alles met dvdshrink te doen, maar toen liep mijn pc tijdens het rippen al vast:(

Laatst bewerkt:
Als je pc tijdens het rippen of kopieren vastloopt, zal je wel een probleem hebben met je ram geheugen.

Je hebt 512mb, hoeveel bankjes/reepjes zitten er.

Als je 2 reepjes hebt moet je ze een voor een testen, haal tijdelijk een reepje eruit, en rip een dvd.
Doe dit ook met het andere reepje.

Het kan dat een van de twee stuk is of dat ze onderling een conflict geven.

groetjes speedtouch

Bedankt voor je reactie. Ik heb twee keer 256 mb geheugen in mijn PC. Ik heb niet veel zin om aan mijn moederboard te gaan rotzooien, is er niet een andere manier om de werking van je geheugen te testen? Het kan goed zijn dat het trouwens opgelost is, want ik heb nieuwe drivers voor het moederboard gedownload en het is me nu voor het eerst gelukt om een dvd te encoderen zonder dat mijn PC vastliep. Ik ga het zeer snel weer testen om te kijken of het geen toevalstreffer was.

Groeten Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan