Problemen met e-mail verzenden vanuit outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiriumblue

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2009
Ik heb een probleem met het verzenden van e-mails vanuit mijn outllook. Ik kan netjes ontvangen en gebruik dezelfde wachtwoorden etc. om te verzenden.
Ik heb netjes met de helpdesk van mijn mailprovioder alles doorlopen, maar die zegt dat hij verder niets kan en dat het probleem bij mijn computer ligt:

Ik krijg bij het testen telkens de volgende mededeling:
De opgegeven server is gevonden, maar er is geen antwoord op de server ontvangen.Controleer de poort of SSL gegevens.

Dit laatste is gedaan en er moet ook verbinding zijn. SSl staat uitgeschakeld en de poorten zijn 110 voor inkomende en 25 of zelfs 26 voor uitgaande mails.

Ik heb ook al mijn virusscanner uitgeschakeld (ondanks dat hij geen uitgaande berichten controleerde) maar nog steeds lukt het niet om mails te verzenden.

Hoe kan ik gewoon wel mails verzenden via outlook?

w.s met de helpdesk al het account verwijderd en een nieuwe aangemaakt?

Windows (en eventueel andere) firewalls al proberen (tijdelijk) uit te zetten?

Zit er mogelijk mail in postvak uit en heb je geprobeerd deze te verwijderen?

Werkt verzenden via de webmail van de provider wel?
Zit daar mogelijk vreemde mail in?

Internet en pc doen het verder goed? Geen malware?
Welke provider heb je?
mvg Leo

Ik heb het via yourhosting en ik heb de webmail geprobeerd en die werkt. Ik heb tevens gekeken via uitvoeren, cmd etc of de poorten werken en die doen het goed.

PC werkt naar mijn idee goed dus weet verder niet wat het kan zijn. Heb net firewall even uitgeschakeld, maar dat is het dus ook niet helaas.......

Dit gaat om een mail of website mail hosting?
Dan heb je dus ook een internet provider?
Bij de SMTP dienen de gegevens ingevoerd te worden van de internet provider.
Is dat ook gebeurt?

En welke internet provider heb je?

Handleiding

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Zoals Leofact al vroeg, heest de helpdesk met jou een nieuw profiel aangemaakt in Outlook?

Alles gedaan

Ik heb alles gedaan wat in de handleiding staat en ik heb in het verleden reeds meerdere accounts aaangemaakt, dus ik weet hoe het moet. Ik het het daarna geprobeerd in Outlook express en daar lukte het ook niet.

Gisteren heb ik een half uur samen met de internetprovider yourhosting.nl (die dus ook mijn mail doet) aan de lijn gezeten om samen alle instellingen te controleren. Hij gaf duidelijk aan dat het aan mijn computer moest liggen aangezien alles bij yourhosting gewoon werkte.

Met mijn iphone heb ik daar ook problemen mee, maar daarvan geven ze aan dat dat vaker voorkomt. Ik kan via mijn iphone alleen verzenden via smtp.gprs.t-mobile.nl maar dan weer niet ontvangen.

Ik kan dus nu alleen via hun webmail werken, maar dat is echt ondoendelijk.

Even voor mijn duidelijkheid.

Ik kan niets vinden over Your hosting als internet provider.
Heb je via hun een ADSL of inbelverbinding?
Kun je een link geven naar het pakket wat je hebt?
Email verzenden moet toch werkende zijn te krijgen.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Sorry

Sorry ik bedoelde website hosting en niet internetprovider. Internet heb ik gewoon draadloos via zeelandnet, maar dat moet niet uit uitmaken

Nou, in die zin dan dat volgens de handleiding van YourHosting zelf, moet je SMTP server van zeelandnet instellen.
Alleen als je s(ecure)SMTP hebt van Yourhosting kun je je domeinnaam instellen
Dat is echter bij alle webpakketten een extra optie.
Heb je deze optie en welke server moest je volgens de helpdesk instellen?
Lees hierover ook even punt 5 van hun handleiding, uit de link die ik al eerdere gepost heb.
(ik heb de outlook 2003versie gelezen)

Laatst bewerkt:
Ik heb die extra optie wel genomen. Ik moet dus in principe gewoon met mijn websiteadres met smtp ervoor gewoon kunnen mailen. Ik heb echt alle instellingen met de helpdesk gecontroleerd...... En zei zeggen dat het aan mijn compu ligt.

Oké deze abonnement gegevens maken me duidelijk hoe het zit met de mail

In je eerste post staat dat SSL is uitgeschakeld.
Aanmelden met wachtwoord verificatie is echter wel vereist
Kies voor de uitgaande mailserver 'uwdomeinaam.ext'. Bij de instellingen voor de uitgaande mail (SMTP) stelt u in dat voor deze server verificatie (authentication) is vereist. Geef aan, of gebruik, dezelfde instellingen als voor uw inkomende e-mail

Wanneer deze inderdaad wel al aanstaat, ben je dan in de gelegenheid om dezelfde intellingen op een andere pc (misschien bij een kennis) te proberen? Dit om te zien of het aan jouw/pc netwerk ligt.

Ook kun je proberen om Outlook in de safe mode (zonder invoegtoepassingen) op te starten. Dat doe je door CTRL ingedrukt te houden en dan op de koppeling van Outlook te klikken. Op de vraag die dan komt klik je ja.

Verder kun je misschien tijdelijk een alternatieve email cliënt gebruiken zoals thunderbird of incredimail om te kijken of het aan outlook ligt.

Heeft de helpdesk trouwens een idee gegeven, waar het dan misschien aan ligt, behalve aan de computer?

Opgelost

Ik heb precies gedaan wat je zei en kwam erachter dat het met andere computers ook niet lukte. Ik ben toen gaan surfen op het net en kwam erachter dat sommige histingproviders worden geblockt door de internet provider. Ik heb dus contact opgenomen met mijn internetprovider en gevraagd of ze de blokkering konden opheffen. Ze waren wel pissig, want het lag natuurlijk niet aan hen, maar ze hebben het wel opgelost!

Bedankt voor je reacties zover!

Jammer dat de helpdesk je niet op dat spoor had gezet/
Maar mooi dat je van het probleem af bent.
Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan