• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met een progressBar - werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scallebe

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2014
He ontwikkelaars,

Ik heb hier op het Forum een leuk bestandje gevonden met de code voor een ProgressBar. Na wat aanpassingen in de form werkte dit perfect. Nu kom ik er mee thuis om het in mijn bestaande code te willen invoegen en het werkt niet meer. ik krijg een error venster met de tekst "Kan een object niet laden omdat het niet beschikbaar is op deze machine"

Ik heb al begrepen dat het aan de verwijzingen zou kunnen liggen. Ben dan gaan kijken naar de verwijzingen in VBA editor maar weet niet wat aan te klikken.

Op het werk werkt het thuis niet.

Kan mij iemand helpen.

Het bestandje dat ik gevonden heb is in bijlage

Bekijk bijlage popup.xls

Alvast bedankt

Greetz

Pascal

Selecteer de volgende verwijzing:
Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6)

edmoor,

Ik vond in de lijst het volgende terug : Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP3)

Ik ben op het internet de versie Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6) gaan downloaden, heb ze geïnstalleerd, vond ze terug in de lijst, aangevinkt, maar het werkt nog steeds niet.

Ik krijg volgend bericht : ProgressBar1.Max = intMaximum (komt in het geel te staan

Wat nu?

Greetz

Pascal

Als je niet meer het bericht krijgt dat het object niet geladen kan worden is dat eerste probleem dus opgelost.
Welke melding krijg je als je op die gele regel staat en dan op F8 drukt?

edmoor,

Ik krijg wel nog de melding dat het object niet kan geladen worden wegens niet aanwezig op deze machine. (Originele versie gevonden op Help.mij)

Ik heb het bestand opgeslaan in een xlsm versie en daar krijg ik dat bericht niet. Wel de foutmelding ProgressBar1.Max = intMaximum

Na F8 : object vereist

Wat nu?

Greetz

Pascal

Dan zijn die verwijzingen dus nog niet in orde. Plaats er een een afdrukje van zoals deze:
Verwijzingen.jpg

Laatst bewerkt:
edmoor,

Hier is het afdrukje...

Er is inderdaad een verschil in de Microsoft Excel en Microsoft Office Object Library mijn versie is 14.0

Naamloos.jpg

Ligt het dan daar aan?

Greetz

Pascal

Dat is niet de oorzaak. Versie 14.0 is Office 2010 en ik heb Office 2013, dat is die 15.0.
Het zal wel, maar heb je die OCX wel geregistreerd met regsvr32?
En waar heb je die mscomctl.ocx vandaan gehaald?

Laatst bewerkt:
Wat ik vreemd vind is dat de naam van dat bestand normaal gesproken volledig in hoofdletters is en het bij jou allemaal kleine letters zijn. Maar goed. Registreren.
Open een command box en geef daar de volgende opdrachten:
Code:
C:
CD \Windows\SysWOW64
regsvr32 mscomctl.ocx

Daarna zou je een melding moeten krijgen dat het registreren geslaagd is.
Test dan nogmaals je progress bar.

Edmoor,

problemen...

Ik heb je code ingevoerd en krijg volgende error :

Naamloos2.jpg

Blijkt dat ik als administrator moet aangemeld zijn. Na wat opzoekwerk hoe ik dat moet controleren en eventueel veranderen blijkt dat ik als administrator ben ingelogd. Ik heb in ieder geval alle rechten.

Tjonge jonge jonge...

Greetz

Pascal

Edmoor

rechtzetting...

Heb de command prompt geopend als administrator en de registratie is gelukt.

Wat moet ik nu nog doen?

Greetz

Pascal

Je moet ook als administrator met rechts klikken op die koppeling voor de command box en dan kiezen voor Uitvoeren als administrator. Dan pas de commando's gebruiken.

Edit:
Ok,
Dan kan je nu je progress bar weer testen.

Edmoor,

Nog steeds het zelfde probleem...

Object nog steeds niet gevonden.

F8 : Naamloos3.jpg

Om een punthoofd van te krijgen...

Greetz

Pascal

En als je daar op foutopsporing klikt kom je weer op diezelfde regel terecht? Vreemd. Toch ben ik er niet zeker van dat je wel de juiste uitvoering van die mscomctl.ocx hebt. Kijk eens naar de eigenschappen ervan en vergelijk deze met die van mij.
MSCOMCTL.jpg

Edmoor,

Als ik excel open met een nieuw leeg blad en ik ga naar de vba dan staat Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6) niet meer in de verwijzingen. Of is dat verbonden aan een form?

Greetz

Pascal

Edmoor,

Hier zie je de verschillen.

Naamloos4.jpg

Zal ik jouw versie gaan zoeken op het net of heb je een link naar de juiste versie?

Greetz

Pascal

Als ik excel open met een nieuw leeg blad en ik ga naar de vba dan staat Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6) niet meer in de verwijzingen. Of is dat verbonden aan een form?

Het zou gebonden moeten zijn aan je Excel installatie, dus dat is vreemd. Open je test document. Vink hem aan en sluit dan Excel af waarbij je het document opslaat.
Kijk dan eens bij een nieuw document of die verwijzing is aangevinkt.

Wat de verschillen betreft kan ik me niet voorstellen dat dat het grote verschil zou maken. Maar wie weet. Hier kun je mijn versie downloaden:
http://www.datafilehost.com/d/e827ab84

edmoor,

Ik ben uw versie gaan downloaden en heb ze geïnstalleerd maar de problemen blijven.

Als ik een verwijzing wil toevoegen dan staat die nog niet eens in de lijst.

Ik weet het niet meer...

Greetz

Pascal

Erg vreemd. Na het plaatsen van mijn versie heb je deze ook opnieuw geregistreerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan