Problemen met een Sony Vaio, Help!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fdma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fdma

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Hallo beste forumlezers..

Ik heb een probleem ondervonden met mijn laptop (SONY VAIO), en het probleem is dat zodra ik mijn laptop ga opstarten. Dat ik het opstartscherm krijg te zien, en binnen een mum van tijd krijg ik een zwart scherm. Waarop staat: a disk read error occured, press ctrl+alt+del.

Wat ik natuurlijk doe is, die combinatie intikken. En dan krijg ik weer het opstartscherm, maar hij komt steeds terug op die zwarte scherm waarop die tekst staat. Ik moet wel aangeven dat ik bepaalde dingen heb gedownload zonder dat ik een anti virus op m'n laptop had. En dat ik vaak mijn laptop dichtklapte zonder dat ik het op slaapstand of sluimerstand zette..

Heb het allemaal opgezocht via google, maar ik kwam uit op allemaal computertermen. Wat ik niet snap.. Wat ik mij afvraag is, of jullie mij hierbij kunnen helpen? Of is het toch verstandiger voor me dat ik langs een computerwinkel ga..

Hallo! Zoals je vast heb begrepen uit mijn bericht, is het feit dat ik niet zoveel van computers afweet.. Dus wat is een OS als ik vragen mag?

Hoi !

Welk besturings-systeem ??

Greetz,

Harry.

Hoi hoi! Ik heb een tijd niet gereageerd, dat komt onder andere omdat ik niet weet waar ik mijn besturingssysteem kan vinden. Maar het feit is, dat mijn scherm nu alleen maar zwart blijft en dat er komt te staan dat my system is not responding.. Help!

Hoi !

We willen graag weten op er XP, Vista of Win 7 op je laptop staat !

Greetz,

Harry.

Er zit Windows Vista op m'n laptop.. Hoop dat jullie hier verder mee kunnen.. Gr.

Hoi !

De HDD kan niet correct uitgelezen worden, mogelijk kun je het nog oplossen met systeemherstel.

Opstarten van de Vista DVD, kiezen voor repareren, kiezen voor systeemherstel.

Kies 'n datum voordat het probleem optrad.

Heb jer geen Vista-DVD ? Met deze: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ kan het ook.

Let op dat je de goede versie (32-bits) gebruikt.

Greetz,

Harry.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik dit allemaal doen zelfs wanneer ik een zwart scherm zie en niet verder kom? Groeten.

Hoi !

Als je laptop op wil starten van 'n bootable CD, jazeker.

Je kunt toch in het bios komen voordat je die melding krijgt, en de DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde zetten ?

Als je dit allemaal als abracadabra overkomt. zou ik iemand vragen met 'n pietsie meer PC-inzicht om je te helpen.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan