Problemen met elk spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennierulez

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een PC van nog geen 2 maanden oud.
Sinds kort kan ik niet meer goed spellen spelen.
Ik speel dan ongeveer 20 minuten of half uur, loopt de PC vast en start opnieuw op

Ik heb dan bij Deze Computer dat vinkje weggehaald bij opnieuw opstarten.
Ik zou dan dus een Blue Screen moeten krijgen.
Ik heb dat al 5 dagen zo en nog geen Blue Screen gehad.
Wat kan er mis zijn.

Als systeem heb ik:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+
2048MB Ram Geheugen
Nvidia GeForce 7600 GS 256 MB

Deze spellen heb ik tot nu toe gespeeld:
Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth 2
Oblivion
Far Cry

Ik heb de nieuwste Drivers voor Videokaart dus dat kan het ook niet zijn.

Weten jullie het misschien????
Alvast bedankt :thumb:
 
Lijkt op een temperatuurprobleem. Controleer je temperaturen eens na 15 minuten oblivion.
 
Ik maak uit je bericht op dat je je drivers hebt ververst, misschien oude drivers weer terugzetten (bv van bijgeleverde software)?
 
Heb ik net nog gedaan.
Temperatuur ligt op 42, 45 graden
Dat lijkt me toch niet het probleem
Kan het misschien de Voeding zijn?
Volgens mij heb ik een Voeding van 350 watt
 
Zonder direct een antwoord te kunnen geven, een steling en een vraag:

Stelling:
zo'n probleem doet zich softwarematig nooit "zomaar" voor, zonder dat daar direct een "gebeurtenis" aan vooraf is gegaan.
Vraag: wat is zeer recent (voordat het probleem zich voordeed) aan het systeem / software -> drivers veranderd?
 
Ik maak uit je bericht op dat je je drivers hebt ververst, misschien oude drivers weer terugzetten (bv van bijgeleverde software)?

Die oude drivers had ik eerst er al op staan
Toen deed hij het ook al
Had ik nieuwe geinstalleerd
Toen deed hij het nog :confused:
Iemand nog een ander idee :rolleyes:
 
Tja, da's jouw keuze, maar je gaat wel erg snel hardware vervangen voor een probleem dat wellicht softwarematig is.

Feit (althans zo valt uit jouw berichten op te maken): de pc deed het eerst goed, al was het maar 2 weken. Als dat zo is dan is v.w.b. een voedingsprobleem maar 1 conclusie logisch : onwaarschijnlijk.

Veel waarschijnlijker is dat het systeem in zijn eerste levensmaanden door jou nader is geconfigureerd / getweakt en dan kom ik terug bij mijn vorige posting:
WAT is er aan het systeem / de instellingen / drivers "gefreubeld" kort voordat het probleem zich voordeed?

Er zijn zo gruwelijk veel mogelijkheden waardoor de boel een beetje overstuur is geraakt.......... het kan varieren tot instellingen die gedaan zijn in het tweakscherm van de videokaart tot en met veranderde instellingen in de omgang van Windows met geheugenbeheer en alles wat daar tussen / naast / onder / bovenzit.

Begin bij jezelf en ga eens rusitg nadenken over wat je hebt uitgespookt met het ding VOORDAT het probleem zich voordeed.

Daar het een nieuw systeem is, zou je ook kunnen overwegen om systeemherstel uit te voeren naar een datum van kort na de aanschaf. Windows wordt qua instellingen hersteld.

Ik denk echt dat naar de winkel rennen niet direct een 1e logische keuze / benadering van het probleem is. Vergelijk het maar even met: "mijn nieuwe op LPG lopende auto slaat steeds af, laat ik er maar even een andere motor in zetten"..............
 
Laatst bewerkt:
en wat ik nog vergat, geloof nu maar niet dat jij die 350 Watjes echt allemaal gebruikt als je een game speelt en verder niets doet (behalve daanaast iets downloaden).

Pas als jij allemaal tegelijkertijd:
- een game speelt,
- een .AVI aan het encoderen bent,
- een bestand download,
- naar de radio luistert en
- een DVD aan branden bent,

denk ik dat het geleverde /afgenomen vermogen een rol gaat spelen............... ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds het probleem
Voeding is het niet mijn broer had nog een goede Voeding
en die mocht ik hebbe maar het probleem doet zich nog steeds voor
Bij elk spel loopt hij soms vast
Er zit geen bepaalde tijd aan verbonden merk ik
Soms kan ik een uur spelen soms 20 seconden
Temperatuur ligt rond de 45 graden
Ik heb hem stofvrij gemaakt dus dat is het ook niet
Oja windows pas erop nieuw op gezet en Drivers nieuwste dus dat kan het ook niet zijn
Weten jullie nog iets :confused: :confused:
 
Ik reageer zelden vanuit "mijn hart" op dit forum, maar nu doe ik het toch.............
Als jij niet de moeite wil nemen adviezen / vragen ter harte te nemen van allen die jou willen helpen.............. (zie een van mijn vorige berichten!!!) EN jij daarnaast ook nog eens een lange tijd laat verstrijken voordat je reageert, met als gevolg dat iedereen weer de hele thread moet doorlezen om weer te weten waar het om gaat / wat er allemaal al geprobeerd is,

dan heb ik even minder behoefte om met je mee te denken!

Sorry!
 
Ik heb echt je post wel gelezen
Maar die problemen kunnen het gewoon niet zijn
Dat weet ik zeker
 
Met dit antwoord bevestig je mijn vermoeden : zoals ik al zei lees je kennelijk niet goed. Ik heb namelijk geen enkele oorzaak aangegeven.
 
Over welk type en merk moederbord, praten we hier? en welk OS? neem aan XP, maar is het de MCE versie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan