Hallo,
Wij hebben de laatste tijd nogal wat problemen met het ontvangen en versturen van emails.
Het is een gewoon doodsimpel netwerkje van 3 pc's op 1 modem/router. 2 pc's zijn via een zogenoemde splitter op het netwerk aangesloten (dit ivm vrij grote afstand pc-modem-2 andere pc's.
Nu hebben we vaak dat op 1 pc de mail niet verzonden kan worden of ontvangen kan worden. Na 100 keer klikken op verzenden en ontvangen (Outlook Express) wil het soms ineens wel weer even.
Rare is dat ik nu voor m'n bedrijf een domeinnaam + hosting heb vastgelegd, een emailaccount heb aangemaakt en hier weer exact hetzelfde probleem.
Deze mail wordt op en andere pc gebruikt, maar weer telkens dat gezeur.
Ik heb de poort van de uitgaande email al op 25025 gezet ipv 25.
Inloggegevens zijn 100% goed (kan ook niet anders want soms werkt het wel dus).
Hij geeft aan dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden, dat er een time-out is, dat de smtp niet goed is enz. enz. Beetje verschillend.
Ik krijg dus onderhand het idee dat het aan de internetverbinding ligt.
We hebben een internet + bellen pakket van KPN.
Wat te doen? Ik heb de accounts al opnieuw ingesteld enz, maar niks helpt.
Oja, voor het ene mailadres (van kpn) werd Outlook Express gebruikt en voor die met een domeinnaam Windows Live Mail.
Inmiddels wordt er voor de eerste ook Windows Live Mail gebruikt, maar geen resultaat.
Alvast bedankt!
Mvg,
Guido
Wij hebben de laatste tijd nogal wat problemen met het ontvangen en versturen van emails.
Het is een gewoon doodsimpel netwerkje van 3 pc's op 1 modem/router. 2 pc's zijn via een zogenoemde splitter op het netwerk aangesloten (dit ivm vrij grote afstand pc-modem-2 andere pc's.
Nu hebben we vaak dat op 1 pc de mail niet verzonden kan worden of ontvangen kan worden. Na 100 keer klikken op verzenden en ontvangen (Outlook Express) wil het soms ineens wel weer even.
Rare is dat ik nu voor m'n bedrijf een domeinnaam + hosting heb vastgelegd, een emailaccount heb aangemaakt en hier weer exact hetzelfde probleem.
Deze mail wordt op en andere pc gebruikt, maar weer telkens dat gezeur.
Ik heb de poort van de uitgaande email al op 25025 gezet ipv 25.
Inloggegevens zijn 100% goed (kan ook niet anders want soms werkt het wel dus).
Hij geeft aan dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden, dat er een time-out is, dat de smtp niet goed is enz. enz. Beetje verschillend.
Ik krijg dus onderhand het idee dat het aan de internetverbinding ligt.
We hebben een internet + bellen pakket van KPN.
Wat te doen? Ik heb de accounts al opnieuw ingesteld enz, maar niks helpt.
Oja, voor het ene mailadres (van kpn) werd Outlook Express gebruikt en voor die met een domeinnaam Windows Live Mail.
Inmiddels wordt er voor de eerste ook Windows Live Mail gebruikt, maar geen resultaat.
Alvast bedankt!
Mvg,
Guido
Laatst bewerkt: