Problemen met email op thuisnetwerkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallootje

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
60
Hallo,

Wij hebben de laatste tijd nogal wat problemen met het ontvangen en versturen van emails.

Het is een gewoon doodsimpel netwerkje van 3 pc's op 1 modem/router. 2 pc's zijn via een zogenoemde splitter op het netwerk aangesloten (dit ivm vrij grote afstand pc-modem-2 andere pc's.

Nu hebben we vaak dat op 1 pc de mail niet verzonden kan worden of ontvangen kan worden. Na 100 keer klikken op verzenden en ontvangen (Outlook Express) wil het soms ineens wel weer even.

Rare is dat ik nu voor m'n bedrijf een domeinnaam + hosting heb vastgelegd, een emailaccount heb aangemaakt en hier weer exact hetzelfde probleem.

Deze mail wordt op en andere pc gebruikt, maar weer telkens dat gezeur.

Ik heb de poort van de uitgaande email al op 25025 gezet ipv 25.
Inloggegevens zijn 100% goed (kan ook niet anders want soms werkt het wel dus).

Hij geeft aan dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden, dat er een time-out is, dat de smtp niet goed is enz. enz. Beetje verschillend.

Ik krijg dus onderhand het idee dat het aan de internetverbinding ligt.
We hebben een internet + bellen pakket van KPN.

Wat te doen? Ik heb de accounts al opnieuw ingesteld enz, maar niks helpt.
Oja, voor het ene mailadres (van kpn) werd Outlook Express gebruikt en voor die met een domeinnaam Windows Live Mail.
Inmiddels wordt er voor de eerste ook Windows Live Mail gebruikt, maar geen resultaat.

Alvast bedankt!

Mvg,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Hoi Guido,

je moet onderscheiden tussen privemail, die je via je kpn account ontvangt, en je zakelijke email.

Om spam te voorkomen eisen veel providers dat je altijd eerst e-mails moet binnenhalen voordat je emails kan verzenden. Dit om hijjacking van je e-mail account te voorkomen.
Meestal moet je dan ook bij het binnen halen van de e-mail je wachtwoord geven, maar dat kan ook in Outlook Express worden opgeslagen.

Dus je moet eerst je prive e-mail op orde hebben.

Voor je zakkelijke account gelt: het kan zijn dat kpn niet toestaat dat je via je domain name e-mails verstuurd. Mocht je website hoster ook je domain name provider zijn dan moet dat inderdaad wel lukken.

Dus ik zal eerst alle instelling van je e-mail nog een goed controleren.:thumb:
 
Bedankt voor je reactie.

De privé mail werkt nog steeds, maar gewoon bij vlagen niet dus zegmaar.
Is nu een aantal maanden zo, werkte eerst altijd perfect. Wordt verder nog iedere dag gebruikt.

De 'zakelijke' email heeft in mijn ogen niets te maken met de privémail aangezien het op 2 verschillende pc's staat en de 'zakelijke' via Webreus gaat en de rest via KPN.

Ook verschillende gebruikersnamen enz aangezien die privé van m'n ouders is en de 'zakelijke' van mij.

Hosters zijn niet hetzelfde, maar het rare is dat het soms wel lukt... Met een flink aantal keer proberen enz heb ik toch zeker 10 mailtjes verstuurd...

Instellingen moeten gewoon goed staan, heb het tig keer geprobeerd, veranderd enz.
 
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, de uitgaande mail moet via de mailserver van de internetprovider. Ik heb nu de SMTP van de privemail gebruikt (dus van de internetprovider) en op moment werkt het. Even zien of het ook blijft werken!

De privémail werkt nu ook, maar betwijfel of dat zo blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan