• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met excel verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem1974

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
6
Hallo

Ik heb een probleem met excel verwijzingen. Ik probeer een vert.zoek formule in excel te maken. Echter bij het selecteren van het bereik in een ander bestand gaat het fout. Als ik op enter druk wordt de formule in het 2de bestand gezet i.pv. het oorspronkelijke bestand.

Waarschijnlijk staat er een instelling niet goed.

Wie kan mij hiermee helpen?
 
Laat eens zien wat je hebt en wat fout loopt.
 
Laat eens zien wat je hebt en wat fout loopt.

Hoi Cobbe

Het is lastig om dit te laten zien. De formule werkt wel. Alleen bij het selecteren van het bereik in een ander excel bestand wordt de uitkomst in dit bestand neer gezet ipv het bestand waar ik in begonnen ben met typen. Het gebeurd ook niet in ieder bestand. Als ik een nieuw bestand open gaat het even goed.

Ik kan heleaas geen bestand mailen ivm vertrouwlijke informatie.
 
Hoi Cobbe

Het is lastig om dit te laten zien. De formule werkt wel. Alleen bij het selecteren van het bereik in een ander excel bestand wordt de uitkomst in dit bestand neer gezet ipv het bestand waar ik in begonnen ben met typen. Het gebeurd ook niet in ieder bestand. Als ik een nieuw bestand open gaat het even goed.

Ik kan heleaas geen bestand mailen ivm vertrouwlijke informatie.

Ik heb lege sheet toegevoegd waar het probleem zich voor doet.
 

Bijlagen

  • test.xls
    60 KB · Weergaven: 27
Je moet wel het andere bestand open hebben staan als je de verwijzing maakt naar het andere bestand.
 
Laat eens de formule zien die je ineensteekt om die verwijzing te bewerkstelligen.
 
De haakjes moeten er echt wel bij en ook het tabblad en het bereik van het andere bestand:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B8;'[Betaalde schade 2014 jan.xls'] -Hier moet het werkblad komen- en dan het bereik - !;2;ONWAAR)
 
De haakjes moeten er echt wel bij en ook het tabblad en het bereik van het andere bestand:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B8;'[Betaalde schade 2014 jan.xls'] -Hier moet het werkblad komen- en dan het bereik - !;2;ONWAAR)

Het probleem is niet de formule. Het probleem is dat excel de lokatie van de formule in het tablad zet waar de formule naar toe verwijst ipv waar ik de formule typ.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan