problemen met explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
kheb hier een computer, die start niet meer op altans hij start op tot de achtergrond,
indien ik dan naar taakbeheer gaat en kijk bij processen staat explorer er ook niet bij.
Als ik dan nieuwe taak kiest en explorer op probeer te starten geeft hij aan kan explorer niet vinden. wat hier aan te doen, het liefste geen herinstallatie.

Heb je dit ook in veilige modus?

mischien kun je dan een systeemherstel doen.

of start-->Run-->CMD--> sfc /scannow

die zou het bestand en alles wat explorer nodig heeft weer netjes moeten repareren :thumb:

Laatst bewerkt:
via cmd etc. heeft niet mogen baten,

in de veilige modus werkt ook niet omdat explorer er niet is:eek:

nee booten vanaf de cd van windows xp, dan gaat ie even laden en als ie klaar is druk je op R dan kom je in windows repair.

ja en dan dat is dus de vraag dan krijg je gewoon een zwart dos scherm waar je commando's kan invoeren

oh zo, ja dat klopt. probeer dan is: fixmbr of chdsk. bij help kun je alle commands zien.

beste vraagsteller

en als je windows nou is gewoon opnieuw installeer of repareen zou het dan opgelost zijn:thumb:

mvg bas

ja dat is nogal logisch alleen wilde ik dit graag voorkomen omdat daar nogal wat tijd in gaat zitten incl. updaten

je zou tog wel gewoon repareren kunnen doen je hoeft neit meteen te installeren dat neemt idd veel tijd in beslag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan