Problemen met externe harddisks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2005
Ik heb gisteren XP prof. opnieuw geïnstalleerd.

Nu heb ik een probleem met mijn 2 externe harddiscs (WD My Book 350 GB en WD elements 500 GB).

Ik kan geen bestanden meer naar beide harddiscs kopiëren. Dan krijg ik de melding dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is. Dat kan niet kloppen, want er is nog meer dan voldoende ruimte.

Wat kan er aan de hand zijn?

niet genoge ruimte vrij...? misschien is er wel vee vrij maar is het bestand wat je erop wil zetten gewoon nog groter...? ik weet het ander sniet echt...

He Frank,

Zijn de schijven ingedeeld als NTFS of als FAT32 ?
FAT32 heeft n.l. de 4 Gb limiet.....

Groet,

Remy

Hoi Remy,

Dat zou misschien het probleem kunnen zijn, beide schijven zijn ingedeeld als FAT32.

Is er een mogelijkheid om de schijven alsnog te formatteren naar NTFS zonder de bestanden te verliezen die er al op staan?

Groet, Frank.

Geef bij uitvoeren het volgende commando.

convert (schrijfletter): /FS:NTFS

Er wordt bij het converteren gevraagd naar de huidige volumenaam van mij harddisc.

Wat moet ik daar invullen?

Weet je 100% zeker dat ik bij het formatteren geen bestanden verlies? Als ik via deze computer op de harddisc klikt en vervolgens via het menu bestand op formatteren klik krijg ik de waarschuwing dat ik door het formatteren de bestanden op de harddisc zal verliezen. Is dat dan anders als je formatteert via uitvoeren?

Laatst bewerkt:
Na het commando in uitvoeren gegeven te hebben krijg ik een zwart schermpje waarin om de volumenaam gevraagd wordt. Ik heb geen volumenaam ingevuld en op enter gedrukt. Daarna gebeurde er echter niets.

Doe ik iets fout?

Welke benaming heeft die schijf nu in windows? Bijvoorbeeld Data?

Dan moet je die naam invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan