problemen met externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Lang geleden kocht ik een hardeschijf-behuizing. Deze verdween echter in de kast en kwam nu weer te pas.
Wanneer ik nu de harde schijf daarin plaats en aansluit op de computer, krijg ik in de Verkenner wel een Verwisselbare schijf (G:) te zien, maar wanneer ik daar op klik, krijg ik de melding: "Plaats een schijf of een geschikt medium".

Persoonlijk vind ik de aansluiting van de SATA-schijf erg fragiel en vraag ik me af of ik misschien iets fout doe.
Wie helpt mij?

a. De schijf die je erin plaatst, waar komt die vandaan? Uit een pc/laptop? En zo ja, is dat een recent geïnstalleerde pc/laptop?
Als die helemaal nieuw is, dan zou ik verwachten dat je eerst partities moet gaan aanmaken, maar dat dus alleen als de schijf helemaal nieuw is (zie ook b.)
b. Wat zegt Schijfbeheer ( diskmgmt.msc ) over (de partities op) de extern aangesloten schijf? Schermafdruk van volledig scherm Schijfbeheer zou handig zijn.
c. Welk besturingssysteem draait op de pc waar je de schijf extern op aangesloten hebt?

Tijs.

Vlak na het posten realiseerde ik me dat ik eigenlijk te weinig informatie gegeven heb, zo ongeveer de informatie waar jij dus om vraagt :)
a. het is een van de harde schijven uit een Packard Bell PC uit 2005. De PC is vorig jaar afgedankt, maar de harde schijven werkten toen nog prima.
b. Schijfbeheer diskmgmt.jpg
c. Windows 7 SP1

Veel verduidelijkt dit niet, helaas: De G: schijf is nog steeds helemaal leeg vlgs. je schermafdruk. Wat is die F: schijf? Want een partitie van 2 GB en de rest vrije ruimte komt me een beetje 'raar' over?

Ik vrees dat de craddle waar je de schijf in gestopt hebt kapot is, als G: toch echt de harde schijf had moeten voorstellen uit de PB PC van 2005.

Tijs.

Ik trek mijn vraag maar weer in, want nadat ik nog even heb "gekieteld" aan die harde schijf, blijkt ie toch tot leven te komen. Het is een HDD van 149,05 GB die, zoals ik al dacht, helemaal leeg is.

De F-schijf is de administratorkey waar ik ook nog mee zit te knoeien, zie ook hier.

B.t.w.: weet jij waar ik schroefjes kan kopen om een harde schijf vast te schroeven in zo'n craddle?

[...]B.t.w.: weet jij waar ik schroefjes kan kopen om een harde schijf vast te schroeven in zo'n craddle?

Die schroefjes zou je wellicht bij een bouwmarkt kunnen vinden. Ik bewaar ze zelf altijd zorgvuldig ;), want je weet nooit wanneer je ze nodig blijkt te hebben.
PS: Ik bedoelde "enclosure" ipv. "craddle" in mijn vorige posting.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo

" B.t.w.: weet jij waar ik schroefjes kan kopen om een harde schijf vast te schroeven in zo'n craddle? "

Een deftige lokale p.c. winkel die naam waardig heeft deze op voorraad ... meestal enkele kilo's ervan ...

Mits je er slechts +/- 4 van nodig hebt , zit het er dik in dat je deze zelfs niet hoeft te betalen ... (zo goed als zeker zullen het er met whithworth draad zijn , en geen metrische)

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan