Problemen met externe hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0210

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hallo,

Ik heb hier een WD externe harde schijf staan (1tb). Deze wordt sinds kort niet meer herkend door Windows XP (hoor nog wel het bekende geluidje als ik hem aansluit!). Ook op een andere computer wordt hij niet herkend. Volgensmij staat ie er bij apparaatbeheer ook niet tussen, maar dit kan ik niet garanderen, omdat er best veel uitroeptekens staan (ook gezeik met geluidskaart bv). Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, want er staan best wel belangrijke bestanden op.

Dat kan verschillende oorzaken hebben:
1- als er veel op de HD staat kan het minuten lang duren voordat ie herkend wordt door windows
2- als er veel uitroeptekens bij het hardwareoverzicht staan kan het ook zijn dat de driver niet ok is. De vraag is overigens hoe dat gekomen is.
Advies: laat eens de meest diepgaande scan met een AV-product uitvoeren op de PC. Mogelijk dat er een virus op zit. Probeer eens MalwareBytes Ant-maleware en/of Emsisoft Antimalware, die hebben beide een heel goed werkende gratis versie. Hier staan de downloadlinks:http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Om al die vraagtekens bij het hardwareoverzicht weg te krijgen is het aan te raden de drivers voor de hardware opnieuw te installeren. Ga naar de web site van de leverancier om de laatste uitgave van de drivers te downloaden.

3- te weinig power voor de externe schijf. Zo'n externe HD heeft niet genoeg stroom aan dat wat een USB-poort levrt. Er zit dus meestal een power adapter bij. Wellicht dat die niet goed meer is, of niet goed aangesloten is.

Laatst bewerkt:
Na een tijdje begint hij af en toe te tikken, misschien dat het belangrijke info is?

Na een tijdje begint hij af en toe te tikken, misschien dat het belangrijke info is?

Ja, dat is belangrijk om te weten. Helaas is dat een teken dat de HD fysiek kapot (aan het gaan) is.
Ik vrees dat u alles kwijt bent dat er op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan