Problemen met Firewire-kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter uli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

uli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hoi,

ik heb een Dell Dimension 8400 met XP Home NL, SP2. Daarnaast heb ik een Pinnacle Studio de Luxe Capturekaart met zowel een analoge in-/uitgang als op de kaart twee firewire-uitgangen.
Analoog werkt goed en firewire niet. Ik heb de kaart al in een ander PCI slot geplaatst en Windows herkent de kaart niet.

Via apparaatbeheer zie ik het volgende:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Wie kan mij helpen om drivers geinstalleerd te krijgen zodat ik van mijn camera (Sony DCR-PC330E) via firewire kan capturen?

Vreemd, want firefire hoort automatisch herkend te worden door windows xp (staat er in je apparaatbeheer iets over een IEEE1394 netwerkadapter of gewoon 1394 netwerkkaart?

Via e-mail het volgende bericht ontvangen:

IEEE 1394-controller, precies zoals hier staat. Dit staat onder het kopje:
"overige apparaten".

Ik heb echt geen idee hoe ik de kaart geinitialiseerd krijg, dan wel drivers
voor IEEE 1394 te pakken krijg.

Ik blijf het vreemd vinden, want xp heeft zelf drivers voor firewire. Heb je al geprobeerd om het apparaat opnieuw te installeren en windows het beste stuurprogramma zelf te laten kiezen?

Heb je ook de pineaccle studiosoftware geïnstalleerd?

Ja. Kaart in ander PCI slot gestoken, drivers opnieuw geinstalleerd, software opnieuw geinstalleerd (Pinnacle).

Er moeten toch ook drivers van XP zijn om Firewire opnieuw te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan