• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Problemen met formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex007

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2023
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Microsfot Office Professional Plus
Goedemiddag,

Ik heb wat problemen om een formule werkend te krijgen, dacht dat het niet zo lastig zou zijn maar krijg deze niet voor elkaar, misschien denk ik wel te moeilijk. Het mooiste is als het met een formule kan ipv Query.
Ik heb een bijlage bijgevoegd.

Ik heb een data bestand, op basis van de nummer en logmoment wil ik graag de datum uit kolom B terug zien onder het desbetreffende logmoment. In mijn voorbeeld heb ik één nummer gedaan maar er zijn er veel meer. En niet elke nummer heeft dezelfde logmomenten, dus is een logmoment niet aanwezig dan mag de cel leegblijven.
Kan ook gebeuren dat een logmoment 2x voorkomt (zou niet mogen maar gebeurt wel), ik weet zelf nog even niet hoe ik hier mee om moet gaan, dit zal een foutmelding geven.

Gr. Alex

Bijlagen

Office 365.
Code:
=X.ZOEKEN(B1:H1;Data!C2:C11;FILTER(Data!B2:B11;Data!A2:A11=A2))

Als je Microsoft 365 hebt, dan zou je dit kunnen overwegen?
Goedemorgen,

Bedankt voor de moeite maar heb helaas niet M365.
Ik ga wel even kijken of ik het toch met Query iets kan maken en vanuit daar de informatie ophaal.

Alex

Misschien helpt je dit een beetje op weg.

Bijlagen

Misschien helpt je dit een beetje op weg.
Hallo Peter.

Bedankt maar dit voldoet niet voor mij, het databestand wordt steeds geupdate en de informatie kan hierdoor steeds wijzgen. Een forumule zou voor mij de oplossing zijn maar denk dat ik met Poer Query ook een eind komt.

Alex

Volgens mij is die van @peter59 met PQ en die van mij ook.
Moet het anders of wil je gedeeltes bewaren.

Volgens mij is die van @peter59 met PQ en die van mij ook.
Moet het anders of wil je gedeeltes bewaren.
Hallo,

Sorry ik had dat niet zo snel gezien en de focus was meer op de formule in de cellen.
Maar inderdaad op de manier zoals jullie hebben gedaan moet het voor mij ook werken, moet er alleen even omdenken dat wanneer ik de data inlaad de query even ga vernieuwen zodat alle data verwerkt wordt.

Alex

Dat kan automatisch maar daar zitten ook weer nadelen aan.
Wil je de wat oudere data langer bewaren dat PQ onder de oude data verder gaat?

Dat kan automatisch maar daar zitten ook weer nadelen aan.
Wil je de wat oudere data langer bewaren dat PQ onder de oude data verder gaat?
Moet inderdaaf wat langer bewaren, data wordt steeds aangevuld met nieuwe informatie. Ik ga nu eerst even wat maken met de huidige data en PQ.

Alex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan