• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen met formules en macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikw82

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2015
Hallo,

Ik ben hier voor het eerst en kom gelijk met een groot iets.
Daarom wil ik vragen of er iemand mij kan helpen met mijn excel document.

Ik heb een viertal formules. Deze formules die worden bepaald door 4 tabellen waar ik mee moet werken.
Deze 4 formules zijn opgedeeld in G1 T1, G1 T6, G2 T2 en G2 T7. De "G" staat voor Groep en de "T" voor Tabel.

In "werkblad navision" dien ik de PS (AH37) en V (AI37) waarde in te vullen hieruit komt een waarde die in AJ37 komt te staan.
Ook dien ik de groep en de tabel in te vullen daaruit heb ik de keuze van bovenstaande tabellen en groepen.
Als al deze vakken ingevuld zijn komt er bij Categorie (AO37) de juiste categorie waarde te staan. Deze waarde wordt gehaald uit de (gele) tabel in werkblad "Druk, Temp".

Hoe ik het graag zal willen hebben is als ik de waardes invul per regel op "werkblad navision" dat ik door middel van een macroknop oid automatisch alle categoriewaardes kan laten invullen.

onder Ctrl+R heb ik een macro zitten. Deze werkt niet meer, maar ik weet ook niet of ik deze op de juiste manier heb aangevlogen.

Ik hoor graag van één van jullie, ik kom er zelf niet uit.

Alvast bedankt.

Erik

Bijlagen

Welkom op het forum

Graag in een paar korte zinnen uitleggen wat er moet gebeuren.

Niels

Hallo Niels,

het is de bedoeling dat ik per regel één van de vier formules kan laten toepassen om de juiste categorie waarde te krijgen. Dit is alleen afhankelijk van de tabel en groep waar deze regel in valt.

Het is best lastig om het op de juiste manier uit te leggen, maar hoop dat je hier iets mee kan.

Mvg,

Erik

Dus wat moet waar toegepast worden?
Ik heb nl niet echt zin om die lap tekst elke keer te moeten door lezen.

Niels

Als ik het goed begrijp wil je de categorie bepalen aan de hand van 3 voorwaarden (PS-V-Tabel+groep)?

Niels

Hallo Niels,

Zover ik het nu kan zien ziet het er goed uit. Zal zo even wat proef berekeningen maken.

Bedankt voor je hulp.

Mvg,
Erik

Tip voor volgende keer,

probeer je uitleg wat korter te houden, helpers hebben niet altijd zin om grote lappen tekst te lezen.

Niels

Laatst bewerkt:
Hallo Niels,

Ben ik nog een keer.

Ik zal er zeker rekening mee houden om de uitleg korter te houden.

De waarde wat ik uit T6 en T7 krijg kloppen niet met het bestand waar ik deze formules uitgehaald heb.
Ik kan niet ontdekken waar het probleem zit. Zal je nog eens willen kijken. Zij bijlage voor het origineel.

Ik hoor graag van je.

Alvast heel veel dank.

Mvg,

Erik

Bijlagen

kloppen ze wel in je oude bestand dan? Heb nl niks anders gedaan dan jouw formules een naam gegeven en die in een als formule gebruikt.

Niels

Bij welke waarde gaat het mis dan volgens jou?

Niels

Hallo Niels,

Volgens mij zit er iets in de oude formule ben nu bezig om na te kijken.

het gaat mis bij de formules van T6 en T7.

Hallo Niels,

Hartelijk dank voor al je genomen moeite. De fout is ook gevonden. 2 waardes stonden niet goed in de formule, mijn eigen fout.

Mvg,

Erik

Graag gedaan,

Mag je de vraag nog op opgelost zetten

Niels

Graag gedaan,

Mag je de vraag nog op opgelost zetten

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan