problemen met foto's openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renby

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Heb probleem met het openen van foto's die in gewone mappen zitten.
Na resetten van de PC wegens vastlopen, kwamen de foto's in de windows viewer en kon ik ze hierin openen, maar ook nog vanuit de mappen .
Een ander programma zat er toen niet meer op.
Na installeren van Irfan kregen ze allemaal het pictogram van dat programma.
Dit programma weer verwijderd door prolemen.
Nadien kwamen de foto's in een windows pictogram/ icoontje.
Heb ze toen per ongeluk via "openen met", geopend met adobe reader en nadien kregen alle foto's(JPG bestanden) het adobe pictogram en zijn nadien niet meer te openen als los bestand vanuit een map. Wel via FastStone. Ik ben nog een beginneling in foto bewerken.
Hoe los ik dit op, zodat openen uit mappen wel mogelijke is evenals verzenden, zodat anderen ze ook weer kunnen openen.
met vgr. en dank.

Welkom bij Helpmij.nl

@renby: Laat even weten of het probleem opgelost is :)

altijd een antwoord op een vraag!

Je hebt zo zitten knoeien met je viewer dat windows nu niet herkent welk programma hij moet gebruiken om het bestand te openen. Dat moet je dus zelf doen door middel van er 1 aan te wijzen voor hem. Als het goed is, als je hem opent dan zie je staan dat ie aan het zoeken is of hij vraagt om via internet te zoeken of uit een lijst te kiezen. Dat laatste kan je doen als je een optie hebt, dan zie je de lijst met niet het programma erin waar je het mee wilt openen, kies dan bladeren... en dan zoek je het op. daarnaast....

wil je gewoon die foto's openen en bewerken. Download picture manager of ACDsee.
Deze programma's zijn uitermate handig. Als je ze geinstalleerd hebt, dan moet je wel je pc opnieuw opstarten en kijken of ie het doet. Zo niet, dan even op het bestandje klikken met je rechtermuisknop, openen met...dan het programma waar je het mee wilt openen, of eigenschappen en dan DOEL ZOEKEN... Dan het programma opzoeken.

Veel succes.

Met vriendelijke groet,
NME4U

Laatst bewerkt door een moderator:
@ NME4U Dat waren 2 overtredingen van de huisregels. Het discrimineren van forumgebruikers op hun computerkennis en het plaatsen van een link naar een warezsite.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
probleen met foto bestanden openen

Beste NME4U en Ton52.
Dank voor jullie reactie .Ik kan de foto's wel openen met FastStone wat ik al eerder had geinstaleerd. Echter de foto bestanden blijven onveranderd staan het icootje/ pictogram van Adobe, kan dit niet veranderen. Ook kan ik de foto's in de map met webinstelling niet als klein voorbeeldje links onderin zien,als ik ze aanklick, hetgeen voorheen
( voor het optreden van het probleem) wel het geval was. Nog een suggestie?
dank en vgr.
PS wat wordt er bedoeld met discriminatie van forumleden?

problemen bij opoenen foto bestanden

helaas is mijn probleem met de foto bestanden nog niet opgelost.
heb nu Stone geinstaleerd, en zijn alle foto JPG bestanden veranderd in het Stone pictogram en zijn alleen daarmee te openen. Iedere nieuwe foto die ik in de PC breng verandert gelijk in dit pictogram. Vreemd want ik kan de foto's bv in de map mijn afbeeldingen nu alleen maar met Stone openen en niet meer als minuatuurtje openen li onder bij het aanklikken( bij webstatus ) zoals voorheen, hetgeen nog wel lukt met foto's die een BMP status hebben. ook bij het doorzenden van de bestanden hebben anderen mi problemen om mijn foto's te openen. misschien heeft iemand nog een suggestie, anders ,moet ik er maar mee leren leven. mvg renby

Welke windows versie gebruik je eigenlijk?

windows 98 SE en alle updates voorzover aanwezig op internet geownload.

Dan verplaats ik de vraag daar naar toe, aangezien we hier niet verder schijnen te komen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan