problemen met game ineens!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Niels,
Deze kaart heeft altijd in deze komputer gezeten en ik heb Lego Star Wars er altijd goed mee kunnen spelen. Ik heb geen problemen met andere games, hoewel Lego Star Wars wel de zwaarste is die gedraaid wordt hier in huis geloof ik. Het voorfilmpje dat getoond wordt bij de demo-versie gaat ook zonder problemen. Dat vind ik allemaal ook zo raar. Als er de kaart kapot zou zijn, zou hij toch meer problemen moeten geven.
Ik kan me wel herinneren dat er wat problemen waren met Lego Racer 2. Als dat spel gespeeld wordt, wordt de schermresolutie gewijzigd en niet automatisch teruggezet, terwijl dat bij andere spellen wel zo is. Bovendien heb ik toen wel eens een of andere melding gehad . Iets van een controler die het niet deed, of dat de videokaart niet luisterde naar de kontroler, ik weet het niet meer precies.
Hoe zit het met die config-file? Het enige config dat ik kan vinden is configbackdrop.dds onder legodata/pd/
Maud

Probeer dan dat bestand eens te verwijderen nl configbackdrop.dds (ik gaf maar een vb kan altijd anders genoemd worden). Maak er een kopie van en verwijder dan het bestand. Ik denk dat je vpu recover bedoelt zeker? (dat kan soms voor problemen zorgen met ATI kaarten in games) Bekijk dit eens : https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 Ik wou het gewoon weten moest je het in andere games ook hebben gehad dan lag het aan je 3d-kaart maar nu niet hoor.

Hoi Niels,
Ik heb configbackdrop gekopieerd en verwijderd. Dat had geen effect. De link die je me stuurt, kan ik niet zoveel mee. Ik denk dat er teveel staat wat ik niet begrijp.
Hoe zit dat met die vpu recover? Kan ik die ergens uit zetten?
Maud

Ik heb vanalles geprobeerd, maar niks helpt. De grafische kaart past helaas niet in beide andere komputers die we in huis hebben. Het lijkt trouwens dat hij steeds slechter gaat functioneren. Ook andere spelletjes lopen steeds vaker vast.
Wat me nu wel opviel is dat het stuurprogramma dat genoemd wordt onder apparaatbeheer, anders is dan het stuurprogramma dat vermeld wordt als ik dxdiag draai. Weet iemand hoe dat kan en zegt dat iets?
Bij apparaatbeheer heeft ie het over 8.24.0.0 datum 17-3-2006 en bij dxdiag heeft ie het over ati2dvag.dll 6.14.0010.6606 datum 18-5-2006.
Ik heb het oude stuurprogramma nog eens verwijderd en de nieuwe opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar dit verschil blijft bestaan.
Gr Maud

Op mijn pc is dat ook verschillend. Maar het vreemde is dat ik ook een ATI kaart heb maar dat mijn datums niet overeenkomen met diegene die bij jouw in apparaatbeheer en dxdiag staan maar ik wel dezelfde driver versie.(heb je enkel de display driver gedownload of ook catalyst control center?) Wil je een echt antwoord hier op dan kan je beter ati contacteren of asus : https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894

Hoi Niels,
Ik had catalyst control center gedownload, maar daar kom ik niet in. Ik weet niet waarom. Ik heb nu alleen het display stuurprogramma gedownload.
Als ik nu Star Wars probeer te starten krijg ik de foutmelding:
VPU recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma.....
Gr Maud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan