Problemen met Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Beste helpmij'ers.

Ik heb afgelopen week een nieuwe cpu koeler besteld, deze heb ik erin gebouwd en sindsdien heb ik problemen.

De eerste keer na het opnieuw in elkaar zetten van de pc heeft de computer ongeveer 15 minuten normaal gedraaid,

Na een reboot heb ik ineens problemen:
Plotseling valt het beeld uit, ik heb vanalles nagekeken. kabels. 'onnodige hardware' eruitgehaald.. videokaart in andere sloten...

Niks heeft geholpen. elke keer doet de videokaart het een paar seconden en dan valt het beeld weer uit. ook de fan op de videokaart. maar meerdere keren heb ik gehad dat de videokaart helemaal niet aangaat. het moederbord piept ook niet een keer als de videokaart het niet doet.

Na de cmos gereset te hebben heeft de videokaart het wel even gedaan. en als ik de videokaart in een ander pci-e slot doe doet die het vaak ook 1 keer.

Ik heb ook al geprobeerd om alles uit de pc te halen behalve voeding, mobo, en cpu. dit mocht ook niet baten, geen piepje van het moederbord of enig teken van leven, op de fans na.

Mijn systeem:
Asus P5N-T Deluxe
Gigabyte GTX260
Intel Q9450
4GB 800mhz
OCZ StealthXreme 600W

Het systeem heeft voor het inbouwen van de passieve koeling gewoon een paar maanden probleemloos gedraaid.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Klinkt niet goed.

Misschien met het inbouwen van de nieuwe CPU koeler te hard gedrukt en mobo beschadigd???

Of voeding kan kappot zijn.

Probeer het systeem is los van de kast. FF mobotje, voeding ect. eruit en dan proberen. (of ff andere voeding gebruiken als je die hebt liggen)

buiten de kast proberen is inderdaad wel een optie.
Mobo beschadigt lijkt me sterk, het systeem heeft na het installeren van de koeler wel 15 minuten goed gedraaid.
Een andere sterke voeding heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

EDIT:
Ik heb nu het systeem draaaien buiten de behuizing. Bedankt voor je tip!!!;)
het bleek dat de klip van de koeler (coolermaster hyper z600) achter tegen de behuizing kwam, hierdoor onstondt er kortsluiting.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan