Problemen met gebruikers. Kan niet meer inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Sinds kort hebben we een nieuwe pc, van een school (via het werk) gekregen.
Ik wilde voorkomen dat er telkens een opstartscherm kwam, dus heb ik via opdrachtprompt de volgende opdracht ingetypt: control userpasswords2.
Daar heb ik wat gevogeld en de computer opnieuw opgestart.
Toen kwam er echter wel weer het opstartscherm, maar opeens moest ik ook een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. En uiteraard weet ik die niet, omdat er eerst geeneens een gebruiker op ingesteld stond.

Met F8 in veilige modus opgestart en via opdrachtprompt weer in control userpasswords2 terechtgekomen. Daar heb ik een extra gebruiker aangemaakt met standaard gebruikersnaam en wachtwoord. Echter heb ik geen keuze om deze aan te melden wanneer ik de computer opstart.

Met de veilige modus kan ik ook geen systeemherstel doen, omdat je daar voor moet inloggen en ik dus de gegevens niet weet.

Kortom, ik kan niet meer op de pc, omdat ik geen gegevens meer heb. Wie helpt mij?

Bedankt voor je snelle antwoord. Helaas helpt dat ook niet.
Ook gebruiker als gebruikersnaam en wachtwoord als wachtwoord helpt niet.

Hmm, dat helpt ook niet. Ik heb de CD gebrand en in de PC gedaan, maar hij vond geen 'tables'.

Toch wel het iso (image) gebrand en niet zoals gebruikelijk de data gebrand?

Dus het image branden.

Hirenbootcd heeft ook allerlei tooltjes, maar lijkt me knap ingewikkeld als ik naar een demo kijk.
Wellicht dat iemand een eenvoudiger tool voor je weet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan