Problemen met geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superdupz

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs het spel GTA IV gekocht en merkte wat happeringen tijdens het spelen, wat mij erg irriteert. Me processor & videokaart zijn voldoende alleen bij de test bleek dat mijn intern geheugen niet aan de recommed eisen voldeed dus ik dacht ik koop er een kaartje bij, wat ik al eens eerder gedaan had.

Er zitten nu 2 kaartjes in:
In slot #1:
DDR2 PC2-4300 (266MHZ) 1024 MBytes

In slot #2:
DDR2 PC2-6400 (400MHZ) 2048 MBytes

Iemand vertelde mij dat het slecht was om verschillende ''PC2-'s'' te hebben. Wat ik nu dus heb.
Ik dacht dus dat ik een dezelfde DDR2 PC2-6400 (400MHZ) 2048 MBytes kon aanschaffen en erin pluggen zodat ik PC2-6400 zou hebben maal 2.

In de pratijk werkte dit nogal anders dan verwacht zodra ik slot #1 eruit haal en vervang, doet me hele pc het niet. Je hoort hem draaien maar geeft geen beeld. ''No signal found''

Stop ik maar 1 PC2-6400 erin (2gig) dan draait mijn pc ook niet. Hij werkt alleen als ik mijn oude (orginele) 1gig erin hou...

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik vragen welk merk en type moederbord je hebt want waarschijnlijk ondersteund je moederbord deDDR2 PC2-6400 niet.

Modag

Hoi,

Mag ik vragen welk merk en type moederbord je hebt want waarschijnlijk ondersteund je moederbord deDDR2 PC2-6400 niet.

Modag

Als ik de DDR2 PC2-6400 erin heb en me oude kaart, dan herkend die wel 3GIG. Maar 2gig kan ik gebruiken.

Het opzoeken van me moederbord merk/type is zeer irritant sinds nergens het staat. Ik gebruikte AIDA32, die onbekend zei. Via een ander progamma kreeg ik dit:

Manufacturer: ACER
Model: ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Chipset: ATI RS400/RC400/RC410

Hoi,

Ja dat geloof ik wel want dan gaat de pc 6400 met de langzaamste mee draaien dus daarom werkt hij dan wel. probeer het eens met pc wizard:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php
En ik begrijp dat het een acer is als je het type weet kan je op de site van acer waarschijnlijk wel kijken welk moederbord erin steekt
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat geloof ik wel want dan gaat de pc 6400 met de langzaamste mee draaien dus daarom werkt hij dan wel. probeer het eens met pc wizard:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php
En ik begrijp dat het een acer is als je het type weet kan je op de site van acer waarschijnlijk wel kijken welk moederbord erin steekt
Modag

De volgende informatie wordt weergeven:

Algemene Informatie :
Product : Aspire E500
Versie : R02-A2
Serienummer : 91B8D7ETH362400157EL00
Unique ID : 0016EC04-6DFE2006-06131335-24000000
SKU : Niet nader omschreven
Familie : Niet nader omschreven
Startmodus : Power Switch

OEM Informatie :
Fabrikant : Pliek ©2008
Model : WINXP_SP2_NL-v3.03

Algemene Informatie :
Fabrikant : ACER
Product : ERC410Mÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
Versie : To be filled by O.E.M.
Serienummer : To be filled by O.E.M.
MP Ondersteuning : Nee

Chassis Informatie :
Fabrikant : ACER
Type : Desktop
Versie : To Be Filled By O.E.M.
Serienummer : To Be Filled By O.E.M.
Asset : Asset tag number:at least 22 digits

Hoi,

Die slag is voor jouw Mrmusic even niet bij stil gestaan dus zal het deze pc wel niet zijn ik wacht af.

Modag

Vaag, ik heb wel een aspire E500.

Alleen geen 2.93ghz maar 2,8ghz dual core. Of ook 2.93 maar hij geeft maar 2.8 weer.

Inmiddels gevonden dat het mobo maximaal PC4200 ondersteunt, 1Gb per slot

Inmiddels gevonden dat het mobo maximaal PC4200 ondersteunt, 1Gb per slot

Hoi,

Ook dit is vreemd want hij draait met pc 4300 wat 184 pins heeft en pc 4200 heeft 240 pins aansluiting.Maar misschien heb ik dat wel verkeerd

Modag

Doe het altijd anders.

Download memtest en boot daar mee. (flop of CD, beide zijn te downloaden)
Dan weet je wat hij aan geheugen ziet en of het werkt, en op welke snelheid.

Desnoods latje voor latje testen.

Had recent een kennis die dacht dat zijn laptop dood was, nadat hij dienst weigerde na het er in zetten van een nieuw Kingston geheugen. Geef toe dat verwacht je niet van Kingston maar het is echt gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan