Problemen met geluid als Videokaart kapot???En wat betekent model: M5640/[B]M3640[/B]

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMNuclear

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo,

Ik zette mijn computer aan en het beeldscherm deed het niet meer. Ik heb de videokaart uitgehaald, gepoetst etc. en ik krijg het maar niet terug. Vervolgens heb ik mijn beeldscherm aangesloten op de ingebouwde videokaart. Nu krijg ik wel beeld maar de volgende werkt niet meer:

1. als ik box/headset input inplug in de voorkant van mijn PC krijg ik wel een melding "Er is een stekker aangesloten" maar er komt geen geluid uit. Als het achterin insteek werkt het prima.

2. Stereo-mix werkt niet meer (ik kan dus niet meer rechtstreeks vanuit computer opnemen)

Vraag 1: Is het mogelijk dat deze allemaal met mijn nVidia videokaart te maken kan hebben? Ja, sinds het niet meer functioneert heb ik met deze 2 problemen te maken. Kan het ook zijn dat niet mijn videokaart kapot is maar een onderdeel van het moederbord ofzo?

Vraag 2: Ik heb een Acer Aspire M5640/M3640 met 64-bits besturingssysteem. Mijn moederbord is voorheen kapot gegaan, heb het laten maken en sindsdien is het 64-bits geworden. Andere moederbord erin, dus. Is die M3640 de naam van het moederbord ofzo? Ik heb geprobeerd te zoeken naar een Aspire M5640/M3640 maar bestaat niet. Voorheen was het model alleen M5640 als ik het goed heb.

Mvg,
Ivan

Volgens mij staat het geluid wel los van het beeld. Wat ik me wel kan voorstellen: Nvidia heeft ook sounddrivers. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben (als je nvidia hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan