Problemen met geluid op Mb P4VXASD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilotluc

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Hallo,weet iemand wat ik moet doen om het geluid op mijn computer weer door mijn luidsprekers te laten gaan.Ik heb nl. een PC met moederbord P4VXASD en heb onlangs mijn besturingssysteem van windows ME naar Winsows XP ge-updated.Waarschijnlijk is de geluidsmodule niet compatibel met Windows XP.Heb al verschillende nieuwe drivers van internet afgehaald en geïnstalleerd, echter zonder succes.Graag wat hulp of suggesties.
Dank bij voorbaat.

Is het een onboard geluidskaart? Staat in het Bios je onboard geluid nog op enabled? (als je niet in het Bios geweest bent tussen het installeren door kan het daar niet aan liggen)

Ook bij de moederbord fabrikant gekeken voor moederbord drivers?

Bedankt voor de reactie maar in de bios had ik al gekeken en de status in enable.Ben nog op zoek naar de juiste fabrikant van mijn moederbord om daar een juiste driver te vinden.Verdere reacties zijn nog steeds welkom.

Heb reeds verschillende drivers geprobeerd echter zonder succes.Keep trying.

Krijg je na het installeren van de drivers een uitroepteken of vraagteken in apparaatbeheer? Zo nee, dan lijkt het me dat er iets anders aan de hand is dan de drivers.

Geen uitroepteken ! Ik had reeds een vermoeden dat het de drivers niet waren maar wat dan wel ??De software is voor een AC 97 Realtec.Bij het apparaatbeheer is de status voor geluid - Het apparaat werkt correct.Hopeloos??Toch bedankt voor de reactie.

Geen uitroeptekens is volgens mij dat je toch echt de juiste drivers hebt. In het Bios staat onboard geluid ook al op enabled zeg je.

Heb je het stekkertje aan de acherkant al in een ander gaatje geprobeerd? (klinkt dom maar je zal de eerste niet zijn;) )

En nog een mogelijkheid is dat je onboard geluidskaart gewoon kapot is.

En je hebt niets van geluiden op dempen staan? (configuratiescherm, geluiden en audioapparaten.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan