Problemen met geluid (realtec ac97)

Status
Niet open voor verdere reacties.

soapwater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2005
Berichten
3
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb een probleem met mijn computer en ik hoop hier een oplossing te vinden...

Ik heb een laptop van het merk 'Cybercom' die nu ongeveer één jaar oud is. (Pentium 4, 2.6GHZ, 512MB ram, realtec ac97 sound, Gforce fx go 64MB, ...)
Toen ik de PC kocht, was windows XP home reeds geïnstalleerd. Alles heeft een half jaar goed gewerkt. Bijgeleverd kreeg ik een CD met drivers enz... Toen heb ik de bijgeleverde windows xp home edition zelf opnieuw geïnstalleerd en de problemen zijn begonnen. Mijn geluid hapert bij het afspelen van MP3's, WMA's, enz... Het lijkt alsof de PC het niet aankan, maar dat is het niet. Bij een CPU-gebruik van 1% doet het probleem zich ook al voor. Ik heb de meest recentse driver van realtek geïnstalleerd en directx 9c... Het probleem blijft zich voordoen.
Het merkwaardige is dat het probleem er helemaal niet is bij windows 2000 (heb ik geprobeerd) en ook niet bij Linux (suse)... Is het dan eigenlijk een software-probleem? Ik heb de helpdesk van Cybercom al gecontacteerd en zij zeggen dat ik de pc moet binnenbrengen. Maar het feit dat het geluid perfect werkt met een ander besturingssysteem, lijkt het me toch de moeite om het zelf uit te zoeken...
Kan iemand me helpen... wat moet ik doen?

Greetz
 
Hallo.

Dit probleem komt wel vaker voor bij systemen,vaak is de oplossing om besturing van geluid en spelletjes geheel te verwijderen uit het apparaten beheer,en evt software.

pc opnieuw opstarten en alles weer installeren!
 
Ik heb de geluidskaart, alle codecs en drivers verwijderd en na herstarten opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Misschien vergat ik het te zeggen maar wanneer ik windows net geïnstalleerd heb, doet het probleem zich ook al voor dus conflicten met andere software enz... lijken me redelijk vreemd...
Heeft iemand nog een andere uitleg/oplossing hiervoor? Zijn er geen programma's waarmee deze problemen kunnen opgelost worden ofzo?? Volgens directX werkt alles perfect en de windows probleemoplosser kan me ook niet helpen...

Greetz
 
Misschien kan je via driverguide.com de 'oude' driver downloaden en proberen ?
Geen idee of dat zal werken, maar je kan het proberen... :D

Greetz ! :cool:

Tijmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan