Problemen met GF 6200 (AGP) en WoW

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb onlangs een GF 6200 AGP 8x / 256 MB gekocht om een iets betere FPS te halen bij WoW. Mijn oude kaart haalde met moeite 10-12.

Echter, sinds ik deze kaart geinstalleerd heb, loopt de PC constant vast. (memory errors, BSOD's etc) , soms elke 10-15 min

Foutmeldingen verschillen soms, maar meeste wijzen richting NVidia dll's of page faults

Andere spelen werken probleemloos.

Op Internet kom ik ook veel soortgelijke klachten tegen met deze kaart, maar helaas geen oplossing.
Jammer genoeg is tegenwoordig de keuze voor videokaarten beperkt als je geen PCI-E op je computer hebt en een nieuwe computer komt pas later dit jaar.

Hieronder wat ik al geprobeerd heb:

memtest86 -> Geheugen is 100% in orde (48 uur laten testen)

Verschillende drivers geprobeerd, waarbij de foutmeldingen wisselen maar resultaat (BSOD of stopfout) hetzelfde blijft. Heb de laatste nieuwe NVidia drivers geprobeerd , maar ook de oudere (op advies van een website) .

Forceware drivers geprobeerd.
verschillende instellingen van de videokaart gepeobeerd.
WoW herinstall uitgevoerd.

Ik weet langzaam gene oplossing meer :(
WoW speelt op andere videokaart probleemloos, zij het met een hele lage FPS. Andere applicaties en games draaien weer probleemloos op de 6200.

Heeft iemand misschien nog een tip?

Het systeem is een oudje
AMD Athlon XP 2200, 1 GB RAM , 400 GB Harddisk, 400 Watt voeding (Aopen)

Kast staat open en er staat een permanente ventilator op het Mobo.
Temperatuur van zowel processor, Ram als videokaart komt niet boven de 35 graden, dus ook temperatuur is niet het probleem.
 
Hoi,

het lijkt of je met de drivers alles al geprobeert hebt.......je zou misschien nog eens een laatste patch van WoW kunnen downl.,.....soms geeft dit ook nog wel eens een verbetering.
Moederbord drivers vernieuwen?

Grtz.
 
Hoi,

het lijkt of je met de drivers alles al geprobeert hebt.......je zou misschien nog eens een laatste patch van WoW kunnen downl.,.....soms geeft dit ook nog wel eens een verbetering.
Moederbord drivers vernieuwen?

Grtz.

Ik heb WoW helemaal up-to-date incl laatste patches. Helaas reageert Blizzard ook niet echt op de -toch wel redelijk veel- vragen die er zijn.

Mobo drivers kan ik idd nog wel even proberen. Anders zal ik achter een andere kaart aanmoeten, maar voor AGP is nagenoeg niets meer te krijgen, dus zal het een 2dehandsje worden.

Deze kaart was ook de enige AGP die de winkel nog had helaas.
 
had je toen je oude kaart er nog in zat de drivers verwijdert ?
voor je de nieuwe erin hebt gezet \?
 
Ja. Heb alles verwijderd en ook nog eens de nvidia verwijdertool gedraaid.
Heb ik trouwens ook gedaan tussen het installeren van de verschillende drivers door.

heb overigens 2 partities, elk met XP erop. beide geven problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan