Problemen met grafische kaart-driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodin

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Hallo,

Van het een op het andere moment kreeg ik op mijn computer (met Vista) bij het opstarten een BSOD als foutomschrijving: "Attempt to restart the display driver and recover from timeout failed". Dit gebeurt net na het scherm met de 'laadbalk' en © Microsoft en net voor het inlogscherm (daar komt hij dus nooit aan).
Ik krijg alleen veilige modus opgestart, en heb daar geprobeerd om de nieuwste drivers voor mijn grafische kaart (nvidia geforce 7650 GS) te installeren, maar dat gaat niet omdat de Windows Installer-service dan niet is geladen.

Iemand een idee?

Groeten

Verwijder in de veilige modus de huidige drivers van je videokaart.
Daarna opnieuw opstarten, Windows gebruikt nu de standaard VGA driver, dus beeld zal niet zo fraai zijn.
Installeer dan de nieuwe drivers

Stom dat ik daar niet aan heb gedacht! Ga het meteen proberen.

Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik in de veilige modus het oude stuurprogramma verwijder en vervolgens de pc normaal opstart, krijg ik inderdaad de standaard VGA-driver van Windows. Als ik dan probeer om het installatieprogramma op te starten krijg ik de melding dat ik eerst moet rebooten (omdat Windows al een microsoft-stuurprogramma heeft gevonden en heeft geinstalleerd) en als ik dat doe dan blijft mijn beeld zwart (geen BSOD overigens).

Ik heb ook geprobeerd om het installatieprogramma uit te pakken en op die manier Windows naar de nieuwe drivers te leiden, maar als ik dat doe krijg ik na een reboot weer een BSOD..

Mis ik hier iets?

Of kan ik Windows beletten automatisch drivers voor 'nieuwe' apparaten te installeren?

Alvast bedankt

Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik in de veilige modus het oude stuurprogramma verwijder en vervolgens de pc normaal opstart, krijg ik inderdaad de standaard VGA-driver van Windows. Als ik dan probeer om het installatieprogramma op te starten krijg ik de melding dat ik eerst moet rebooten (omdat Windows al een microsoft-stuurprogramma heeft gevonden en heeft geinstalleerd) en als ik dat doe dan blijft mijn beeld zwart (geen BSOD overigens).

Ik heb ook geprobeerd om het installatieprogramma uit te pakken en op die manier Windows naar de nieuwe drivers te leiden, maar als ik dat doe krijg ik na een reboot weer een BSOD..

Mis ik hier iets?

Of kan ik Windows beletten automatisch drivers voor 'nieuwe' apparaten te installeren?

Alvast bedankt

Hoi rodin,

Heb je al een oplossing of nog niet? Want ik namelijk heb net hetzelfde probleem! Ook eerst bij het spele van een game man laptop die crashed, dan formateren, drivers installeren en niet meer kunnen opstarten.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan