Problemen met HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nokkebrok

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Hallo,

Ik heb de HP Pavilion Media Center TV m7580.nl
Nu is mijn harde schijf afgelopen weekend kapot gegaan (tenminste daar ga ik van uit).
Mijn recovery starten lukt niet meer... windows er opnieuw opzetten leek mij dus de beste oplossing... nu heb ik hier 5 schijfjes liggen met XP erop.
Nu zag 1 van die schijfjes mijn harde schijf wel en de andere 4 dus niet.
Toch heb ik die ene geprobeert... maar na de instal kreeg ik een fout melding en kon ik helemaal niks meer.
Ik ben gister naar de winkel gegaan en een nieuwe HD gekocht, omdat ik er van uit ging dat die dus kapot was/is.
Nadat ik ze verwisselt had wilde ik XP er weer op zetten, en wat denk je ... hetzelfde probleem 1 van de 5 schijven ziet de HD wel en de rest niet.
Nu weet ik niet meer wat ik moet doen... heb er nu wel windows opstaan... maar is een gekraakte versie... als ik nu drivers wil installeren geeft hij steeds aan dat ik de beheerder niet ben.
Maar om mijn originele XP erop te zetten heeft ook geen zin want die ziet de HD dus niet.
Weten iemand van jullie wat ik nu het beste kan doen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Dat is je probleem..............

Windows XP herkent standaard geen SATA schijven, daarvoor heb de je SATA drivers nodig op diskette om te laden tijdens de installatie of een speciale XP cd met geintegreerde SATA drivers

Is niet nodig. Gewoon de s-ata drivers op een USB stick of even slipstreamen met nLite. (Moet ik zelf ook nog een keer doen....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan