• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met Help in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Help voor Excel.jpg

Goedemiddag,

Sinds enige tijd heb ik problemen als ik in Excel naar Help ga. Normaal kreeg ik altijd gewoon leesbare tekst, maar nu een soort "code" (zie voorbeeld in bijlage).

Ik kan dit wel oplossen als ik kies voor "klik hier voor opties". Maar dit is dan alleen voor tijdelijk en bij het volgende help-onderwerp heb ik weer hetzelfde probleem.
Ik weet niet of ik per ongeluk ergens iets heb ingedrukt of ongewild een instelling heb aangepast.

Ik werk met Windows7 home edition, 64-bits, Microsoft Office 2010.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is ?

Alvast bedankt.
Groeten,
Eric

Hallo Eric, je kunt wellicht herstellen en/of opnieuw installeren. Heb je de cd rom. Klikje

Goeiemiddag Manamana,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de stappen op de link gevolgd, maar bij Programma en onderdelen staat Excel niet vermeld als apart programma. Wel staat erop Microsoft Office 2010 en deze is alleen maar 6.30 Mb. Dit lijkt me onwaarschijnlijk weinig. Als ik dubbelklik op Office 2010dan gebeurt er niks. Ik dacht misschien staat Excel hieronder, maar helaas.
Jammergenoeg heb ik ook geen CD van de installatie, want bij aanschaf van de computer was dit pakket voorgeinstalleerd.

Gr.
Eric

Mhh listig. :( Ik las deze nog, lijkt op jou probleem. Klikje

Maar probeer dan als eerste nog eens even je internet explorer opnieuw in te stellen. Heb je alle updates binnen.

En wanneer werkte het nog goed. Kun je nog terug met systeemherstel. En werkt de help wel bij word documenten. :rolleyes:

Dag manamana,

Met Word hetzelfde probleem.
Heb je link gevolgd en e.e.a. gedaan, echter zonder resultaat.
IE9 instellen als standaardbrowser is niet mogelijk want het selectievakje hiervoor blijft lichtgrijs. Verder staat er vermeld dat IE9 in de 64-bits versie niet de standaardbrowser kan zijn. Zou dit misschien het probleem kunnen zijn ? Zou het wel vreemd vinden, maar ik ben ook maar een leek.

Teruggaan naar een oud herstelpunt gaat niet want ik weet niet hoe lang het probleem precies speelt.

In ieder geval nogmaals bedankt en misschien moet ik er mee leren leven en de vraag op opgelost zetten............

Groeten,
Eric

Nee Eric niet doen, ik ga verder uitpluizen voor je, althans proberen. Dus wacht af. ;)

Dus dit lukt dan niet he. Start, dan standaardprogramma's, dan uw standaardprogramma's instellen. Selecteer daar Internet Explorer als Standaardbrowser.

Laatst bewerkt:
Ik lees boven in iets over een server. Daar is iets mis mee. (je kunt normaal werken) met excel en word werken neem ik aan.

Graag zou ik willen weten of er iemand nog een idee heeft hoe mijn probleem opgelost kan worden ?

Alvast bedankt

Het blijft toch vreemd dat je IE niet kunt herstellen. Normaal moet dat altijd kunnen zeker als het je standaard browser is. Ook weet ik niet of je achter en/of met een server werkt. Verder zie ik rechts onder in je eerste afbeelding staan "offline". Ben je offline aan het werken. Ga maar eens online.

Goeiemorgen Manamana,

Fijn dat je weer gereageerd hebt.
Deze week heb ik een automatische update gehad naar IE 10 en daarna heb ik het weer meteen geprobeerd in Excel, maar ik krijg weer allerlei HTML-code te zien als ik Help gebruik. Via de opties is het dan wel mogelijk normale tekst te zien, maar als je dan een ander helponderwerp wilt zien dan krijg je weer dezelfde code en moet je weer via opties bij de normale tekst komen.
Ik heb inderdaad ook op de afbeelding gezien Offline. Maar ik weet niet hoe ik online moet gaan, want als excel geopend is en ik ga naar Help dan weet ik niet wat er gebeurt. Helaas, ik ben geen computerdeskundige.
Als je wilt dan mag je me ook bellen, maar om mijn nummer op te geven kan ik beter rechtstreeks met je mailen denk ik.

Gr.
Eric

Ja oke, probeer toch verder te helpen he. :D Ga hier eens kijken wat je allemaal kunt doen. Daar staan veel tips en trucs op om je probleem te tackelen. Klikje En ga eens naar je eigen help en ondersteuning. En/of naar je probleemoplosser in het configuratiescherm. Ik hoor het wel weer.;) En je leert er een hoop van.

Hallo Manamana,

Mede door jouw aanwijzingen denk ik dat ik de oplossing gevonden heb. Dit door het inschakelen van "online". Op basis van de volgende tekst van Microsoft heb ik het geprobeerd: "2.Klik in het menu Verbindingsstatus rechtsonder in het Help-venster op de optie Inhoud van Office.com weergeven of Alleen inhoud op deze computer weergeven."
Ik heb gekozen voor inhoud van office.com weergeven en toen lukte het.
Ik hoop dat dit een blijvende oplossing is, ik zal het steeds blijven proberen in de toekomst. Ik zal de vraag voorlopig op opgelost zetten, maar eerst wil ik je nog bedanken voor alle tijd en inspanningen die je erin gestoken hebt.

Groeten,
Eric

Hallo Eric, dat is nog eens een leuke reactie. Ik deed het graag. Altijd leuk om te helpen als dat ding niet doet wat wij willen. :D In ieder geval ook bedankt voor de terug koppelingen en succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan