problemen met herstelschrijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

susian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2010
hallo

ik wou vandaag een herstelschijf voor mijn toshiba P300 maken, maar ik kreeg dit foutbericht:
foutbericht.jpg

hoe kan ik dat oplossen en waarom komt dit berichtje �berhaupt?ik heb er niet echt verstand van dus voor hulp ben ik wel dankbaar!:)

groeten susian

Probeer dat Toshiba hulpprogramma eens op te starten door te rechtsklikken op de bijbehorende snelkoppeling/programmagroepingang en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Eventueel zou het ook kunnen zijn dat anti-virus, anti-spyware etc. software die je hebt geïnstalleerd het programma tegenhoudt. Schakel die tijdelijk uit (of deïnstalleer die tijdelijk, als uitschakelen niet mogelijk is).

Succes,

Tijs.

In de foutmelding staat: F:\boot\bcd

Nu is interessant: Wat is die F: schijf? Een externe schijf etc.?

Wat je kunt proberen is de pc afsluiten, alle externe media eraf halen (externe harde schijven, memory-sticks, memory-cards, externe cd-/dvd spelers etc.), dan de pc opnieuw opstarten en nogmaals proberen.

Als dat niet helpt, dan weet ik het echt niet, en dan raad ik je aan om Google te raadplegen en/of het probleem bij de leverancier of de helpdesk van Toshiba neer te leggen:
Computer Systems - Toshiba Europe GmbH (Toshiba Information Systems Benelux)
Westbroek 36-46
4822 ZW Breda
Productinformatie: 0800 8674422
Technische ondersteuning: 0900 10001000
Fax 076 5438791
Algemene vragen: info@toshiba.nl
www.computers.toshiba.nl

Succes,

Tijs.

F is de dvd-station!wat betekend dat nu?

ik denk ik dat ik de levenrancier raadpleeg!bedankt alvast!!

susian

Nu is uit je verhaal en de schermafdruk niet duidelijk of naar het CD/DVD station geschreven werd tijdens de foutmelding (oftewel of de backup (ipv. op de harde schijf) direct op een beschrijfbare CD/DVD in de CD/DVD speler werd geschreven).

Als de backup op de CD/DVD schrijver geschreven werd:
Het zou kunnen zijn dat de gebruikte brandbare schijf kapot is. Probeer dan een nieuwe, bijv. van een ander merk.

Als de backup op de harde schijf geschreven werd:
Als dat CD/DVD station zelf 'uitneembaar' is (dus in zo'n uitneembare 'bay') dan zou kunnen proberen met het CD/DVD station uitgenomen. Verder kan het zijn dat er in de CD/DVD speler nog een schijf zit. Haal die er in ieder geval uit en probeer het dan opnieuw. Andere mogelijkheid is in de BIOS het CD/DVD station uitschakelen, maar dan wordt het al 'ingewikkelder' én zou niet nodig moeten zijn. In dat geval toch inderdaad even de helpdesk gaan bellen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan