Problemen met het opslaan van data

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarco24

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Ik heb een programma gemaakt die verbonden is met sql.

Nu stuit ik op het volgende probleem.
Als ik data invoer via een textbox de ingevoerde tekst in alle rijen in de desbetreffende kolom gekopieerd wordt. Weet iemand waardoor dit komt ?

Hallo,

Vanuit onze computers weten wij niet wat er verkeerd gaat in jouw programma... Je zal iets meer uitleg (en codes) moeten geven voordat we je effectief kunnen helpen...

Mijn gok is dat je ergens het "WHERE"-statement bent vergeten, maar ik weet het niet zeker.

MartinJM

Sorry voor de trage reactie !
Bleek idd dat er een WHERE statement niet goed stond !
Erg bedankt daarvoor..

Ik heb nog een vraag met betrekking tot een checkbox.
Ik heb een userform aangemaakt met een aantal textboxen een Save button en een checkbox.
Iedere keer als er gegevens ingevuld worden in de userform en de data wordt opgeslagen in de SQL database met behulp van de Save button, wil ik dat de checkbox automatisch true meestuurt. (aangevinkt)
Ik ga de checkbox op hide en locked zetten zodat hier niks aan verandert kan worden en de checkbox altijd op true staat.
Is dit mogelijk ?

Alvast bedankt !

Hoi,

Als de checkbox toch altijd op 'true' staat, waarom gebruik je dan nog een checkbox?

Als je het toch wil doen, moet je de checked-property op true zetten. Daarna zet je de enabled-property op false. Nu is de checkbox aangevinkt en zodra je het programma start merk je dat je het ook niet meer kan veranderen.

Als je de checkbox helemaal niet wilt laten zien, zet je ook nog de visible-property op false.

MartinJM

Oke duidelijk, ik zie nu dat deze aangevinkt staat. Echter hoe kan ik deze binden aan een column in de database ? Zodat als ik op de save button druk er automatisch in de column true komt te staan ? Moet ik deze binden via checked ? Nu is het probleem dat de checkbox aangevinkt staat maar geen true opslaat in de column.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan