Problemen met hMail server

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1997

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Beste,

Ik heb een hMail server opgezet op mijn domein (wouterd.nl) met een mx record.
Met Outlook kan ik verbinden met mijn server. Maar als ik een mailtje verstuur verstuurt het mailtje, maar komt niet aan, na ongeveer 4 uur krijg ik in mijn Outlook mailbox een mailtje van de server met daarin:

Code:
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Sent: Sun, 27 Oct 2013 20:37:08 +0100
   Subject: 

The following recipient(s) could not be reached:

wouter.radio@hotmail.com
   Error Type: SMTP
   Connection to recipients server failed.
   Error: Host name: 65.55.92.136, message: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond

Tried 5 time(s)

hMailServer

Ook als ik een mailtje naar wouter@wouterd.nl stuur krijg ik na 4 uur dit mailtje terug:

Code:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
       wouter@wouterd.nl

Weet iemand wat hier mis is?

Alvast bedankt

Heeft je server wel onbeperkt uitgaand verkeer toegestaan van poort 25 ? Dus niet (zoals bij veel providers van privé gebruikers) een blokkade uitgaand van poort 25 (=SMTP) (of de verplichting om alles te versturen via een mailserver van je provider?)

Wil je het testen: Vanaf je hosting een telnet sessie doen met (bijv.) 173.194.70.26 op poort 25
Moet opleveren: 220 mx.google.com ESMTP v41si15095836eef.47 - gsmtp
[173.194.70.26 = eerste mailserver van Gmail.com]
Krijg je geen verbinding met die mailserver 173.194.70.26, dan weet je al dat er ergens een blokkade zit (firewall, blokkade hosting, verplichting om een mailserver van je hosting als tussenliggende mailserver te gebruiken etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee, ik kan niet verbinden.

Het volgende heb ik ingetypt in telnet:
o 173.194.70.26 25

Code:
Connecting To 173.194.70.26...Could not open connection to the host, on port 25:
 Connect failed

Dan geldt dus 1 van de beperkingen die ik noemde: firewall dicht en/of algehele blokkade poort 25 uitgaand bij de hosting en/of verplichting uitgaand poort 25 verkeer via de mailservers van de hosting te leiden.

Vraag bij je hosting na wat van toepassing is.

Tijs.

Ik heb het bij mijn hosting provider (Versio) nagevraagd, maar ik moet deze instellingen gebruiken:

POP server: mail.uwdomein.nl
SMTP server: mail.uwdomein.nl
POP poort: 110
SMTP poort: 587
Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven
SSL: Uit!
Authenticatie voor SMTP is vereist!

Nu heb ik deze instellingen geconfigureerd, maar nog steeds geen resultaat. Mijn firewall is tevens ook uitgeschakeld.

Ok, bij jou geldt het dus scenario van verplichting om uitgaande mail via de mailserver van je hosting te versturen, blijkbaar. [In dit geval niet over poort 25 maar over poort 587 én met de verplichting om aan te melden.]

Je zult blijkbaar óók de mail moeten ophalen vanaf je mailserver, oftewel je mailserver is dan niet zelfstandig, en je zult het MX record weer terug moeten zetten naar waar het op stond (oftewel laten verwijzen een mailserver van je provider, niet naar een server van jezelf!) Je vraagt je misschien af waarom ik dit schrijf, maar dat is omdat poort 25 blijkbaar nog steeds geblokkeerd is, en dus de enige manier om een mailserver te draaien is om in het verhaal gebruik te maken van de mailserver van je hosting provider.

Ga eerst eens van je normale e-mailprogramma (dus nu nog even niet vanaf je hosting) eens kijken of je deze geciteerde instellingen werkend krijgt in een extra toe te voegen mail-account en vooral of je inderdaad mail kunt versturen. Let natuurlijk op dat je echt test vanaf het extra ingestelde mailaccount, dus niet vanaf je 'normale' mailaccount.

Als dat werkt, dan moet je in hMail server deze instellingen gaan doen. hMail haalt dus via POP de mail op (bijv. elk kwartier of zo) bij mail.uwdomein.nl en verstuurt mail (ook) via mail.uwdomein.nl (via inloggen). Het MX record verwijst niet naar je hMail server maar naar de mailserver van je hosting (=mail.uwdomein.nl)

Je zult dan op je hMail server een pop3 account moeten maken (en ook wat moeten regelen voor SMTP, bijv. op poort 587 mét authenticatie). Je kunt dan op jouw thuiscomputer het test mailaccount ombouwen zodat die gebruik maakt van het nieuwe mailaccount op je hMail server, in plaats van mail.uwdomein.nl
[Per slot van rekening haalt je hMail server alle mail op, waarna jij mail weer ophaalt bij hMail.]

[Pas als je telnet test van posting #2 wél slaagt zul je altijd vast zitten aan een tussenliggende server van je hosting.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan