Problemen met Ie surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BDBDBD

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Hallo,

Plotseling is het niet meer mogelijk om door te surfen als ik op bepaalde pagina's ben. Dus als ik op een link op die pagina klik om verder te gaan. dan krijg je fout.404
Ik heb het volgende geprobeerd:
beeld vernieuwen.
controle van de pagina's op andere computer ( zelfde provider, gaat prima.
Ik denk dat er een instelling fout staat maar kan niet vinden welke.

En geld dit voor alle links die je tegen komt op Internet??

Het lijkt er meer op dat toevallig die pagine of die link niet lekker is en dat dat niet zozeer aan je pc ligt hoor.

een 404 melding volgt normaal gesproken op het oproepen van een nietbestaand document (of een (spel)fout in de url). Veel webmasters maken er een kunst van een zo origineel mogelijke pagina van te maken (404 document not found) zoals de kleine, maar erg amusante collectie die zich hier bevind laat zien.:D :D

Bedant voor snelle reacties

antwoorden:

Nee niet bij alle sites.
het ligt ook niet aan de betreffende site, omdat ik tegelijkertijd op andere computer wel de gewenste pagina/s kan bekijken.

Dan sluit ik me bij BLubjes aan, leuke collectie trouwens.
Een 404 error zoals gezegd zegt alleen maar dat de geroepen pagina niet bestaat.
Niet oproepbaar dus, of te wel niets aan de hand met jouw pc en jammer als dat soort paginas voorbij komen.

Meer info

Inmiddels uitgezocht, dat IE alleen niet naar beveiligde sites wil zoals inlogscherm van abnamro, rabobank, windowsupdate enz

Gebruik je dan toevallig Norton Internet Security, ik weet dat je daarin moet aangeven dat je dat soort sites wil en mag bezoeken, tenminste daar kwam ik laatst bij een kennis achter met dit probleem.
OF dat ook zo bij jouw is?

nee

ik gebruik AVG als virusscanner 100% en zonealarm als firewall alles 100% up to date

Heb niet een concrete oplossing voor je probleem, helaas.. Maar ik hab ook vaker iets soortgelijks met IE, dat hij dus spontaan zonder enige tot nog toe verklaarbare reden zijn settings aanpast en niet meer functioneerd. Heb alles geprobeerd en uit de kast gehaald om het te vinden maar alle instellingen waren als van ouds en toch rare meldingen zoals 4o4 of totaal geen verbinding. Terwijl Firefox daarnaast op dezelfde computer goed functioneerd.

Door gewoon even een ander account te openen en daar op in te loggen kan je controleren of IE daar wel goed werkt. Als dat het geval is zit het probleem dus in de Current User settings (register) en weet je dat je daar verder moet zoeken, ben je alweer een stapje verder.. En zou je de settings van die 2 accounts eens naast elkaar kunnen leggen om te kijken waar het zit.

Zelf heb ik nog steeds niet de oorzaak kunnen vinden en los ik dit soort problemen dan op met systeem herstel. Maak nu elke week een nieuw herstelpunt aan ook wanneer ik dingen verander of (de)installeer. Tot nog toe is dit voor mij altijd de beste oplossing geweest,
LANG LEVE HET SYSTEEM HERSTEL. Daar is echt helemaal niets mis mee(zoals velen beweren van wel)..
:thumb:

voorlopig opgelost

firefox geïnstalleerd, en onder firefox kon ik gewoon surfen naar de gewenste pagina's. Het ligt dus aan de instellingen van IE maar welke ( of rfegister??) Voor ik dit item als opgelost afboek dus nog even open voor suggesties.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan