problemen met IE6

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mbw

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Net mijn website bij iemand bekeken met IE6. De buttons hebben ineens een achtergrond die er niet moet zijn en de links op links.html zakken uit het scherm. Ik wil dit graag goed hebben, omdat volgens mij nog best veel mensen ie6 hebben.
Wie weet raad?
www.mbeijer.nl

dat je buttons plots een extra achtergrond hebben, heeft te maken met het feit dat IE6 geen transparantie in PnG's ondersteund. Maak van je buttons gif's en het zou kunnen opgelost zijn.

Voor je alginment-issues, maak een aparte stylesheet aan voor IE6 dmv conditionele commentaar

dank je wel ga ik gelijk proberen.

Hmmm hoe doe ik dat een apart stylesheet voor IE6? Hoe verwijs ik daarnaar? Heb je evt. een voorbeeld?

wat ik ook niet zo goed begrijp is waarom alle andere pagina's wel goed staan en juist deze niet??? Misschien een heel simpel klein foutje

IE 6 is de meest gebruikte browser op het moment, dus beter zorg je ervoor dat je dat goed krijgt. Er is een hele mooie oplossing met CSS.

Conditional Comments
In principe laat je de css kijken welke browser er gebruikt word. De standaard css hoort voor FF en soortgelijke browsers te zijn. Daaronder plaats je een aantal tags:

<link href="styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />

<!--[if IE 6]> <link href="ie6.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" /> <![endif]-->

<!--[if IE 7]> <link href="ie7.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" /> <![endif]-->

Zo krijg je voor elke browser de gewenste lay-out. Dit is niet een hele goede code voor in de toekomst omdat men niet goed weet hoe de browsers in de toekomst met conditional comment omgaan.

Hier staat het helemaal uitgelegd.
http://sceneone.nl/tips_tricks/conditional_comments.php

Succes :thumb:

Conditional comments is 'n prima methode, maar even 'n klein correctie. Dit is juist wel 'n prima methode voor de toekomst, beter dan 'hacks'.
Omdat het tussen <!-- en --> staat, is het gewoon commentaar, en dat zal nooit veranderen, omdat het de standaard van w3c is.
En Microsoft zelf zal 't ook wel uit z'n hoofd laten om hier iets in te veranderen, want dan breekt er écht revolutie uit.
Voor Internet Explorer 7 is 't trouwens niet vaak meer nodig, gelukkig.
't Is wel belangrijk om (zoals hierboven is gedaan) 'n versie toe te voegen. Als je gt IE 5 (nieuwer dan IE 5) gebruikt, dan kun je dus wel in de problemen komen bij IE 8.

Laatst bewerkt:
bedankt voor alle reakties. Ik kreeg geen emails meer over berichten, dus kom ik een beetje laat weer kijken.
Heb zelf ook nog lopen worstelen (veel :() en heb na eindeloos proberen nu een heel handig en simpel truukje gevonden op http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=1642
Heel erg simpel. Alleen bij het knoppen indrukken komt er nog wel een achtergrond. :(

Ik heb mijn linkpagina door de validator gegooid en de daar veranderde versie genomen. Nu staat mijn pagina echter te ver naar rechts. Grrr. Moest hem wel opschuiven, omdat hij eerst helemaal naar links gezet was. Wie kan mij daar helpen?

Heel erg bedankt voor alle moeite.

Mirjam

voor de duidelijkheid, hij staat naar rechts in IE6. Bij de rest staat hij nu weer ok

nou breekt mijn klomp weer. Ik heb op mijn computer op alle browsers (behalve IE6) de links pagina goed staan. Kijk ik nu op onze andere computer, staat toch alles weer naar rechts. Dit gaat mijn pet te boven. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Ai, brekende klompen, dat kan gemeen zeer doen :)
Dat je 't verschillend ziet op verschillende computers kan met de cache van je browser te maken hebben. Als je de cache leegt, weet je zeker dat je de nieuwste versie ziet.
Bij mijn staat in IE 6, Firefox en Opera je link-pagina helemaal rechts. In je css staat bij #wrap margin-left: 440px; en margin-right: auto.
Als ik die 440px weghaal, staat 't in 't midden.
Maar ik zie ook dat er 'n doctype mist, en dat kan voor de wildste problemen zorgen. Zonder doctype weet ik niet zeker of dit 't is.

Dank je wel, kan ik mijn klomp weer gaan lijmen :p
Ik kan nog niet op ie6 kijken (is op een andere computer en die staat op slot :confused:, maar bij de anderen lijkt het weer goed te staan.
Nog even een vraagje, ik heb zo'n typemachine lettertype in IE6. Heb je daar toevallig ook een oplossing voor.
Voor nu heb je al geweldig geholpen. Bedankt.

Hé, kan dat, klompen lijmen?
't Staat bij mij nu goed in Firefox, Opera en Internet Explorer 6, dus ik neem aan overal in.
Bedoel je met 'typemachineletter' dat-ie dwarsstreepjes (schreven) heeft? In dat geval: je hebt bij font-family opgegeven: Georgia, Times New Roman, Times, serif;
Ik kan je daar niet echt bij helpen, want ik heb Linux. Maar vermoedelijk heb je hier dus 'n letter opgegeven met schreven. Times New Roman moet trouwens tussen aanhalingstekens, want in die naam zitten spaties.
En aan 't eind staat 'serif'. Dat wil zeggen dat als iemand geen Georgia of Times New Roman op z'n computer heeft, in ieder geval 'n serif letter wordt gebruikt: met schreven.
Dus als je die streepjes bedoeld, moet je dat veranderen in sans-serif.
Zelf gebruik ik Arial, Helvetica, sans-serif, en dat schijnt redelijk te werken op Windows, Linux en Mac.

Dank je. Ga het proberen.
Ik heb mijn site trouwens geprobeerd op zo'n netrenderer in ie6, maar dat deugt toch niet helemaal. Er staat elke keer weer wat anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan