AnnetteGerrits
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 nov 2015
Hoi Allemaal,
ik heb een probleempje met de IF (ALS) formule in Excel.
Wat ik zou willen is het volgende.
in Kolom A heb ik een lijst waarin de volgende afkortingen voorkomen
- GLN
- CMF
- LAX
- APO
- MSG
Nu zou ik het graag zo voor elkaar krijgen dat als cel A1 "GLN" of "CMF" als waarde heeft dat cel B1 "general" als waarde heeft. Maar dat als A1 "LAX" "APO" of "MSG" als waarde heeft dat B1 "project" als waarde heeft.
Tot zover lukt het me door =IF(OR($A1="CMF";$A1="GLN";$A1="PHC";$A1="SMF");"General";"Project") te gebruiken.
Nu is het probleem dat als A1 leeg is dat B1 dan ook "Project" aangeeft en dat is niet de bedoeling (dit ivm automatische sorteringen)
Ik heb het geprobeerd door de formule te veranderen naar: =IF(OR($A1="CMF";$A1="GLN";$A1="PHC";$A1="SMF");"General";" ");IF(OR($A1="LAX";$A1="APO";$ZA1="MSG");"Project";0)
Maar dan geeft hij alleen maar #VALUE aan.
Weet iemand waar ik de mist in ga en weet hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
Ik werk met Excel standard 2013 (engels talige versie)
Ik heb een voorbeeld bestandje aangehangen.
Alvast heel hartelijk bedankt,
Met vriendelijke groet
Annette Gerrits
ik heb een probleempje met de IF (ALS) formule in Excel.
Wat ik zou willen is het volgende.
in Kolom A heb ik een lijst waarin de volgende afkortingen voorkomen
- GLN
- CMF
- LAX
- APO
- MSG
Nu zou ik het graag zo voor elkaar krijgen dat als cel A1 "GLN" of "CMF" als waarde heeft dat cel B1 "general" als waarde heeft. Maar dat als A1 "LAX" "APO" of "MSG" als waarde heeft dat B1 "project" als waarde heeft.
Tot zover lukt het me door =IF(OR($A1="CMF";$A1="GLN";$A1="PHC";$A1="SMF");"General";"Project") te gebruiken.
Nu is het probleem dat als A1 leeg is dat B1 dan ook "Project" aangeeft en dat is niet de bedoeling (dit ivm automatische sorteringen)
Ik heb het geprobeerd door de formule te veranderen naar: =IF(OR($A1="CMF";$A1="GLN";$A1="PHC";$A1="SMF");"General";" ");IF(OR($A1="LAX";$A1="APO";$ZA1="MSG");"Project";0)
Maar dan geeft hij alleen maar #VALUE aan.
Weet iemand waar ik de mist in ga en weet hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
Ik werk met Excel standard 2013 (engels talige versie)
Ik heb een voorbeeld bestandje aangehangen.
Alvast heel hartelijk bedankt,
Met vriendelijke groet
Annette Gerrits