Hallo Allemaal,
Ik heb in Excel een ODBC koppeling met een database. Van deze database moet ik gegevens uit een tabel hebben.
Wanneer ik in ms query mijn query draai haalt deze netjes alle gegevens op.
VOORBEELD MS QUERY
[table="width: 500"]
[tr]
[td]kop 1[/td]
[td]kop 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]23[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]451[/td]
[td]teksta[/td]
[/tr]
[tr]
[td]35687[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1200[/td]
[td]tekstb[/td]
[/tr]
[/table]
Wanneer ik echter dezelfde query de gegevens in Excel laat plaatsen krijg ik het volgende:
VOORBEELD EXCEL
[tr]
[td]info 1[/td]
[td]info 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]23[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]451[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[tr]
[td]35687[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1200[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[/table]
Zoals je ziet worden alle tekst waarden in de kolom 'Kop 2' veranderd in 0.
Dit komt volgens mij omdat Excel denkt dat kolom 'Kop 2' een integer kolom is en alle niet kloppende waarden naar 0 worden gezet.
Na wat rondzoeken ben ik erachter gekomen dat problemen met mixed data types op te lossen zijn met het veranderen van TypeGuessRows en ImportMixedDatatypes(IMEX) in de verbinding.
Ik ben niet zeker of dit het probleem is aangezien de data in MS Query wel correct wordt weergegeven, ook gaat het dan over OLEDB koppeling in plaats van een ODBC koppeling.
Weet iemand (wanneer dit de oplossing is) hoe ik deze waarde mee kan geven met een ODBC koppeling?
Weet iemand hoe ik de complete kolom 'Kop 2' als tekst zou kunnen importeren in Excel?
Alvast bedankt voor alle hulp die geboden kan worden.
Ik heb in Excel een ODBC koppeling met een database. Van deze database moet ik gegevens uit een tabel hebben.
Wanneer ik in ms query mijn query draai haalt deze netjes alle gegevens op.
VOORBEELD MS QUERY
[tr]
[td]kop 1[/td]
[td]kop 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]23[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]451[/td]
[td]teksta[/td]
[/tr]
[tr]
[td]35687[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1200[/td]
[td]tekstb[/td]
[/tr]
[/table]
Wanneer ik echter dezelfde query de gegevens in Excel laat plaatsen krijg ik het volgende:
VOORBEELD EXCEL
[tr]
[td]info 1[/td]
[td]info 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]23[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]451[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[tr]
[td]35687[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1200[/td]
[td]0[/td]
[/tr]
[/table]
Zoals je ziet worden alle tekst waarden in de kolom 'Kop 2' veranderd in 0.
Dit komt volgens mij omdat Excel denkt dat kolom 'Kop 2' een integer kolom is en alle niet kloppende waarden naar 0 worden gezet.
Na wat rondzoeken ben ik erachter gekomen dat problemen met mixed data types op te lossen zijn met het veranderen van TypeGuessRows en ImportMixedDatatypes(IMEX) in de verbinding.
Ik ben niet zeker of dit het probleem is aangezien de data in MS Query wel correct wordt weergegeven, ook gaat het dan over OLEDB koppeling in plaats van een ODBC koppeling.
Weet iemand (wanneer dit de oplossing is) hoe ik deze waarde mee kan geven met een ODBC koppeling?
Weet iemand hoe ik de complete kolom 'Kop 2' als tekst zou kunnen importeren in Excel?
Alvast bedankt voor alle hulp die geboden kan worden.