Problemen met inbelverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patty1

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Even een vraag namens mijn zus, wiens PC ik veelvuldig gebruik:

Sinds vanmiddag heb ik problemen met mijn inbelverbinding.
Als ik aan het bladeren ben op een webpagina (ook hier) moet ik steeds opnieuw internetverbinding maken. Dat probleem heb ik ook als ik een ander scherm probeer te openen. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

Ik heb Windows XP, Internet Explorer 6.0 en ADSL van Planet Internet.
Ik maak gebruik van een modem en maak internetverbinding via Alcatel Speedtouch Connection.

Dit gaat al jaren prima, maar wat er nu vandaag ineens mis is.....geen idee

Ik heb al ruim 2 weken een tijdelijke (gratis) versie van Zone Alarm op mijn PC, Planet Firewall en virusccanner. Ik laat ook geregeld Spybot Search and Destroy op de PC los (levert meestal alleen nog verdwaalde cookies op).

Ik weet ook niet of het te maken kan hebben met problemen m.b.t. Hotmail, waar ik ook sinds vandaag moeite mee heb. Inloggen wil niet altijd lukken.....maar bij mijn zus op dezelfde PC weer wel.....

Ik hoop dat iemand hier mij advies of tips kan geven. Alvast bedankt !

Ik maak me nu toch ongerust of er toch niet iets is binnengeslopen wat de boel in de war schopt

PS: de Hotmail problemen zijn door medewerkers aldaar nu opgelost!:)

Laatst bewerkt:
Dit probleem komt de laatste tijd steeds vaker boven drijven?ik zou in èèrste instantie even de firewall en andere beveiliging even uit zetten,en kijken of het probeem zich dan nog voordoe.

Benieuwd wat voor speedtouch.

USB variant (geen eigen voeding) met Win98 is niets aan te doen.

USB met XP/2000, probeer de nieuwste drivers van speedtouch.nl (en gebruik de windowsfirewall van xp nooit samen met een usb modem, gaat vaak fout)

Bij MultiPC/Ethernet (wel eigen voeding) kijk dan of het lampje ADSL (of @) uitgaat, zoja -> helpdesk (lijnstoring)

blijft het lampje ADSL/@ gewoon branden-> istellingsfoutje waarschijnlijk.

Het is altijd verstandig alle beveiliging tijdelijk uit te zetten voordat je een helpdesk belt. Het is ongeloofelijk maar waar, 25% van verbrekende verbindingen heeft te maken met beveiligingssoftware.

Suc6;)

Ik ben een beetje huiverig om firewall en virusscanner uit te zetten.....heb nog nooit zoiets aan de hand gehad:confused:

Er zit nu een proefperiode van Zone Alarm lopen en ik weet niet zeker of ik die dan weer aan de praat krijg:confused:

Gebruik al jaren de PC zonder al te veel troubles, maar een echte kenner ben ik ook weer niet, dus ben extra voorzichtig.....

Ik heb de Speedtouch 330 (USB ADSL Modem) van Thomson en beide lampjes blijven gewoon groen, ook als de verbinding even wegvalt:confused:

Geplaatst door Harry Snor
Hallo !
Speedtouch USB Alcatel 330 modem ? Win XP ?
Nieuwste drivers downloaden op:
http://www.speedtouch.com/support.htm

Firewall configureren: ZoneAlarm - firewall -toegestane programma's.
Succes!
Harry.

Via de genoemde link kom ik bij dit:

SpeedTouch™ 330 / USB Driver Upgrade for Win XP 64-bit N/A YET

Begrijp ik het goed dat hier dus nog geen upgrades voor zijn ?

Edit: Ik zie net de volgende regel staan (kijk weer te snel hahaha): Driver Upgrade for Win98SE/ME/2000/XP
4.1 MB Rel 3.0.1
Is dit wel van toepassing ?

Firewall configureren: Wil even stap voor stap weten wat ik dan moet doen. Bedankt alvast.

Voel me nu toch een dombo.....maar het komt vast goed.....wil het kunnen oplossen en zo steek je ook weer eens wat op
:)

Laatst bewerkt:
Hallo !
De driver die je noemt is inderdaad de goeie. Downloaden en installeren. Je hoeft de oude driver niet eerst te verwijderen; alles wat nodig is doet de nieuwe installer.
Je hebt dus de gratis versie van ZoneAlarm.
N.B. Heb je de Windows Firewall dan wel uitgeschakeld ?
Controleer dit even via -start - configuratiescherm - firewall.
Hier moet de firewall dus "uitgeschakeld" staan.
Als het goed is klik je nu op :"Internet Explorer" op je bureaublad. Je krijgt dan een pop-up van ZoneAlarm waarin je goedkeurig gevraagd wordt. Klik op "Allow" en alles zou moeten werken.
Lukt het niet, dan horen we dat wel.
Succes,
Harry.

Windows Firewall stond reeds uitgeschakeld (heb ik even gecontroleerd).

Ik heb de download voltooid en PC opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde probleem.....en geen melding van Zone Alarm waarin om goedkeuring wordt gevraagd.....

Maar nu bedacht ik mij ineens dat ik voor deze proef met Zone Alarm een proefperiode had van Norton Internet Security. (Deze beviel overigens goed, maar ik moet even blijven zoeken naar gratis mogelijkheden totdat ik centjes heb om een goed pakket te kopen.....)

Kan dat er misschien ook nog iets mee te maken hebben ?

Hoe kan ik nagaan of er nog iets van Norton in mijn PC staat ?
En als er nog wat rondzweeft, hoe kan ik dat verwijderen ?

Ik heb even gekeken en kom berichten tegen over handmatig verwijderen, maar ook problemen waarbij verbinden met internet helemaal niet meer lukt na installatie van NIS.....

http://service1.symantec.com/SUPPOR...34a8a71fdbeaefdb80256dcf005f1b13?OpenDocument

Hiermee durf ik dus niet zomaar mee aan de slag, want ik heb maar 1 computer en geen andere in de buurt welke ik zou kunnen gebruiken voor het geval het mis gaat:confused:

Als ik helemaal niet meer op internet kan heb ik geen enkele mogelijkheid om hulp te vragen:rolleyes:

Hoe nu verder ?

Verwijder zone alarm, download AVG deze is gratis.
Download

Ga vervolgens naar systeem herstel en maak een herstelpunt, hierna neem je een eerder gemaakt herstelpunt om deze terug te zetten.
Zoek een herstelpunt van voordat je problemen had, start de pc opnieuw op en installeer de gedownloade AVG.

Als het goed is moet alles nu weer werken, zonder uitval van je adsl verbinding.

groetjes speedtouch

Ik heb even de link bekeken en het belooft veel goeds, maar hoe kan ik dan eerst zorgen dat Norton en Zone Alarm van mijn PC verdwijnen zonder dat ik bang hoef te zijn dat die stappen misschien nog voor problemen gaan zorgen waardoor ik Internet niet meer op zou kunnen (zie voorgaande bericht) ?

Sorry, maar ik ben heel voorzichtig:confused:

Deze op de normale manier verwijderen, via configuratiescherm > software.
Hierna de pc even opnieuw opstarten.
Dat moet voldoende zijn om het geheel weer goed werkende te krijgen.

succes groet speedtouch

Norton is inmiddels verwijderd, nu alleen Zone Alarm nog. Maar voordat ik dat ga doen heb ik toch nog even een vraagje:

Als ik een herstelpunt maak, ben ik dan bijvoorbeeld ook mijn emails kwijt van de tijd tussen het herstelpunt en heden ? Hoe kan ik dat eventueel opvangen ? (Naast printjes maken bedoel ik dan.)

Ik vraag dit even extra omdat ik met wat mensen contact heb i.v.m. Ebay en Marktplaats en het zou lastig zijn als die gegevens weg blijken te zijn na het aanmaken van het herstelpunt etc.....:confused:

Ik ben nu zo ver dat ik de stappen Zone Alarm en Norton verwijderen en herstelpunt maken en eerder gemaakt herstelpunt heb teruggezet, maar nu staan natuurlijk Zone Alarm en Norton weer op mijn PC (in ieder geval bureaublad, adresbalk en taakbalk):rolleyes:

Ik heb AVG (de Trial Versie, omdat ik niet zeker wist welke ik anders had kunnen kiezen) wel al opgeslagen, maar nog niet geinstalleerd (zoals gezegd).

Ik ga er van uit dat ik nu wederom Norton en Zone Alarm moet gaan verwijderen voordat ik AVG kan installeren.....of niet:confused:

HELP !

Ik wil niet te lang zonder virusscanner en Firewall blijven zitten.....

Hallo,

QUOTE]USB met XP/2000, probeer de nieuwste drivers van speedtouch.nl (en gebruik de windowsfirewall van xp nooit samen met een usb modem, gaat vaak fout) [/QUOTE]

Wonderlijk, maar het klopt.
Heb nu 6 weken Speedtouch modem en XP. Modem werkt alleen als ik na start van XP de stekker even verwijder en weer insteek. Heb al mijn 6 USB-aansluitingen geprobeerd, maakt niets uit. Kabeltje vervangen hielp ook niet.
Vreemd genoeg werkte het modem wel na Opnieuw starten via XP.
Nu XPFirewall uitgeschakeld en meteen vanaf de start werkt alles.

Idioot, maar wel bedankt voor de tip.

Jantien

Hoi,
In principe altijd met een (1) firewall en een (1) virusscanner werken. Dus: verwijder eerst alles wat je hebt van ZoneAlarm en Norton voordat je wat nieuws installeert. En probeer een keus te maken welke je nu eigenlijk wilt anders blijf je bezig.
Uit ervaring weet ik dat zeker Norton geen ander systeem verdraagt.
Succes !
Harry.

Hoi Patty,

Harry heeft het goed aangegeven, draai altijd maar met een virusscanner en een firewall.

We nemen rustig eens de stappen door, anders wordt het een war boel.
Xp heeft standaard een firewall ingeschakelt, als je daarbij zonealarm gebruikt krijg je problemen.
Nu heb je een eerder herstelpunt terug gehaalt, waarschijnlijk is je probleem nog niet verholpen, anders reageerde je heel blij :D
De eerste stap is nu om te zien ofdat zonealarm en de firewall van xp ingeschakelt zijn.
Zo ja schakel eerst de firewall van xp uit, dat alleen de zonealarm actief is, als je hier geen verbetering hebt draai de boel om, schakel xp in en zone alarm uit.

Ik wacht eerst op een antwoord ;)
ps. avg is een gratis virus scanner, als je een trial hebt gedownload is dat een uitgebreide betaalde versie.
De gratis versie voldoet ook prima.

groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan