Problemen met inkjetprinter HP 5550

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Sinds enige dagen kan ik niet meer printen met mijn HP 5550. Het "print"signaal activeert de printer, maar wanneer hij wil gaan printen wordt het papier zo doorgeschoven, zonder dat er ook maar iets daadwerkeijk wordt geprint. Herkent u dit en kunt mij dan helpen dit probleem op te lossen?

Ik verneem graag uw reactie!

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Draai eerst eens een testpagina uit: Start -> Uitvoeren -> control printers
Rechtsklikken op je printer, Eigenschappen kiezen en in het tabblad Algemeen kiezen voor Testpagina afdrukken.

Tijs.

Dag Tijs,

Dank voor uw advies!

Met de testpagina haalt de printer precies hetzelfde grapje uit. Derhalve gelijk de pagina doorschuiven.

Als aanvulling op mijn vraag kan ik melden dat de er wel een testpagina wordt afgedrukt wanneer ik de printer opnieuw heb geinstalleerd!

Ik wacht uw reactie met belangstelling!

Jac Art

Een zelftest op de printer is ook een mogelijkheid. Als die niet goed gaat ligt het aan de printer zelf, gaat die wel goed dan ligt het ergens in de pc.

HP zei:
Om een zelftest uit te voeren voor de meeste HP Deskjet printers, houdt u de doorgaan-knop gedurende vijf seconden ingedrukt.

[...]Als aanvulling op mijn vraag kan ik melden dat de er wel een testpagina wordt afgedrukt wanneer ik de printer opnieuw heb geinstalleerd!
[...]

Het lijkt mij dan een goed idee om de printer opnieuw te installeren, na eerst de 'oude' software verwijderen.

Hopelijk werkt dit.

Tijs.

Geachte leden van het forum,

Ondanks het feit dat ik reeds een aantal malen de software verwijderd en op nieuw heb geinstalled, gaf dit geen enkele verbetering.

Zoals eerder gemeld, wordt wel de testpagina afgedrukt.

Ik hoop dat u nog een nadere oplossing heeft voor dit probleem.

Ik verneem graag uw reactie!

Jac Art

Kijk de instellingen goed na:
1. In de papierbakken de juiste papierafstelling aangegeven?
2. In de Standaardinstellingen van de printer de juiste papierbak en papiergrootte aangegeven?
3. In het Poorten tabblad tweezijdige communicatie aangegeven?

Hopelijk helpt dit wat, want de printer zelf lijkt het wel te doen.

Tijs.

Dag Ties,
De voorgestelde suggesties heb ik allemaal uitgevoerd. De instellingen blijken allemaal correct.

Derhalve ligt daar niet het probleem.

Woensdag heb ik een nieuwe cartridge geinstalled. Daarna heeft de printer het één keer goed gedaan.

Goede raad is duur!

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan