problemen met inloggen/gebruikersnamen en rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hoi,

Ik heb een groooot probleem. Als ik nu inlog op mijn acount waarop ik altijd inlog, krijg ik een acount met beperkte gebruikersrechten...?? Ik kan dus niet meer bij Hardware komen in het configuratiescherm, kan bijna niks instaleren... enz enz. Hoe krijg ik dit weer normaal?? Dus zonder alle acounts en dat gedoe met administrator enzo... Gewoon 1 acount met alle rechten!!

Hoe moet dit??

Gr. Vincent
 
Ik veronderstel dus dat je windows xp hebt. Is er nog een gebruikersaccount aanwezig die beheerder van de computer is?? In dat geval moet je bij die account inloggen en daar via het configuratiescherm de optie gebruikersaccounts kiezen en daar je account selecteren en de rechten wijzigen. Ook van hieruit kan je accounts wissen zodat jij alleen maar gebruiker bent met alle rechten.
 
Ja die acount is er (nooit aangemaakt volgens mij maar ja). Alleen ik zou niet weten wat het wachtwoord is?? Kan ik daar achter komen?? of kan ik het anders doen??
 
Een account die mét paswoord beveiligd is én die je nooit hebt aangemaakt?? Klinkt bizar.. maar ja...
Start eens in veilige modus op (F8 blijvend indrukken bij boot) en kijk of er op de loginpagina een extra account aanwezig is (ASP.NET) wat je bij een normale opstart niet te zien krijgt. Indien wel, probeer die account dan eens te benaderen en de stappen die ik in voorgaand heb opgegeven te volgen.:thumb:
 
Gewoon inloggen als administrator en de rechten weer even goed zetten.
Heb je bij de installatie van xp een wachtwoord gemaakt voor de administrator.....nee geen probleem het volgende werkt ook zonder wachtwoord.

ctrl-alt-delete,delete
dus twee keer op de delete knop drukken als je ctrl en alt beide ingedrukt heb.
Nu zie je de gebruiker administrator klik nu op ok en je bent ingelogd als administrator, nu even jouw eigen account aanpassen en gereed is ......
 
Geplaatst door puppie
Gewoon inloggen als administrator en de rechten weer even goed zetten.
Heb je bij de installatie van xp een wachtwoord gemaakt voor de administrator.....nee geen probleem het volgende werkt ook zonder wachtwoord.

ctrl-alt-delete,delete
dus twee keer op de delete knop drukken als je ctrl en alt beide ingedrukt heb.
Nu zie je de gebruiker administrator klik nu op ok en je bent ingelogd als administrator, nu even jouw eigen account aanpassen en gereed is ......

Ik kan ja niet inloggen... ik weet het wachtwoord niet...;)
 
Heb jij voor het administrator account toentertijd een wachtwoord ingevuld......Ja Dan werkt mijn oplossing niet.
Heb jij GEEN wachtwoord ingevuld dan kun je gewoon op ok drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan