problemen met instalatie naar nieuwe moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnie2007

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik heb sinds 2 dagen een asus an7nx-x ingebouwd voor een kameraad van me,en nu wil ik windows er opzetten maar dat weigert hij,

ik kan ook niet vanaf cd booten in de bios,dat geeft hij niet aan

via diskette bootten werkt overigens wel,

als ik via diskette doe dan komt die tot het punt dat er staat : kopieren van bestanden die nodig zijn voor windos en dan komt die niet verder..

ik hoop dat iemand me kan helpen..het is erg vervelend

( harddisk is trouwens wel gewoon goed )

Alvast bedankt :love:

Foutmeldingen?, zo ja welke?

Sata drive? en geen Intel chipset?

Iets meer info, graag.

En hoe weet je dat de harddisk goed is? glazen bol?

cd speler wel goed aangesloten ??

Foutmeldingen?, zo ja welke?

Sata drive? en geen Intel chipset?

Iets meer info, graag.

En hoe weet je dat de harddisk goed is? glazen bol?

:thumb: nou dat weet ik omdat mijn eigen schijf er ook ingezet hebt en die is gewoon goed heeft gister nog gewerkt,en dat is geen sata schijf

en de cd-rom is ook goed aangesloten,want hij leest de instal cd wel

Laatst bewerkt:
uitleg

Lange pier

ik heb een nieuw moederbord er ingezet en dat werkt allemaal prima verder,

maar nu wil ik windows xp prof instaleren en dat gaat opzich ook wel,tot dat hij wil beginnen met setup bestanden te kopieren dan blijft die steken...
met windows 98 gebeurt dat in het dos venster al,en met windows xp bij het eerste blauwe scherm
.

als er iets niet duidelijk is hoor ik het graag.:confused:

Nou, je zou kunnen aangeven, of alle devices in de bios worden herkent, dat dan ook de jumpering voor master en slave goed staan, zo ook dat de master aan het eind van de 80polige kabel zit.

Dat de cd zonder krassen is, en wel werkt op een andere computer.

Of dat er een BSOD komt met een foutcode.

Dat zijn zo wat voorbeelden.

Nou, je zou kunnen aangeven, of alle devices in de bios worden herkent, dat dan ook de jumpering voor master en slave goed staan, zo ook dat de master aan het eind van de 80polige kabel zit.

Dat de cd zonder krassen is, en wel werkt op een andere computer.

Of dat er een BSOD komt met een foutcode.

Dat zijn zo wat voorbeelden.

zover als dat ik weet zit gewoon alles goed,hardeschijf zit op master..cdrom op slave..geeft hij ook allemaal aan in de bios..

verder heb ik ook geen id meer..

Ik ook niet, waar is Maarten? heb hier nog een pijp.:cool:

Trek alles gewoon los en begin opnieuw, gebruik andere kabels, je weet 't niet, hè.

Ik ook niet, waar is Maarten? heb hier nog een pijp.:cool:

Trek alles gewoon los en begin opnieuw, gebruik andere kabels, je weet 't niet, hè.

nou ik heb alles nog een keer los gehad,maar helaas hij doet nog steeds niet wat hij hoort te doen,

ik zat zelf te denken aan een geheugen test ofzo..maar ja lijkt me niet dat dat de oorzaak is ... en het rare is ik heb zelf een vermoeden dat er iets met de hardware aan de hand is..

:evil: :evil:

Geheugen is het meestvoorkomende hardware, die niet goed kan werken.

Je hebt een probleem, maar sluit bij voorbaat alles uit, wat de oorzaak zou kunnen zijn.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan