Problemen met installatie Firewirekaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibsui

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Ik heb laatst een firewirekaart ( asus IEEE 1394 V ) gekocht en ingebouwd in een vrije PCI port. Ik heb windows XP en dit houdt in dat XP zelf de nieuwe hardware zou moeten herkennen en met de juiste drivers zou moeen komen. Wanneer ik het kaartje inbouw komt er inderdaad een herkenning dat er nieuwe hardware gevonden is, maar hij installeert het kaartje niet. Bij apparaat beheer staat een geel vraagteken voor SM bus controller, wat dus mijn kaartje is. Nu heb ik ook al verschillende ingangen geprobeerd, maar niets helpt. Ook op windows update gedrukt en ook dat helpt niet. Nu het allerraarste........ Wanneer ik het kaartje "uninstall" dan verdwijnt het vraagteken en de controller uit het apparaatbeheer, maar als ik het kaartje er dan uithaal en de computer op nieuw opstart, de komt hij weer met de mededeling " find new hardware " sm bus controller" , en dat terwijl het kaartje er niet eens inzit!!!!!! Ik krijg dit niet meer weg. Ik heb ok geprobeerd de windows instellingen een paar dagen terug te draaien, maar dit doet hij niet, want er is niks veranderd qua instellingen.............
Ik heb een Intell p4 120 GB 2.8 Ghz 2 * 256 Intern

Please HELLUP,

Grt Stan

Als ik het goed begrijp dan heb je geen cd met drivers bij je pci-kaartje gekregen.
Als dat wel zo is dan moet je bij apparaatbeheer met de rechtermuisknop op de SM-buscontroler klikken en voor stuurprogramma's bijwerken kiezen. Verwijs naar de Cd-rom en dan moet het lukken.

Heb je geen cd-rom met drivers dan moet je deze op het internet bv www.drivers.com zoeken. Vul op drivers.com de gegevens in die je kunt vinden op je pci-kaartje en dan moet je de rivers kunnen vinden. Lukt dan niet omschrijf dan zoveel mogelijk je pci-kaartje in deze topic. Succes.

Ik heb denk ik de driver gevonden, kijk even op de onderstaande link

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=PCI-1394&Type=Latest

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de drivers, maar zijn dit niet de drivers voor win 98 ? Ik heb inderdaad geen cd-rom erbijgekregen omdat XP deze automatisch zou moeten herkennen. Ik heb ook nog steeds het probleem dat ik heb niet opnieuw kan installeren omdat mijn computer, zelf zonder kaart in de computer, nieuwe hardware herkent........ Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Thanx

het lijkt me wel dat het voor de firewire kaart is, want ik heb mijn moeder bord er al een aantal maanden inzitten. Toen ik het fw kaartje er in deed de eerste keer, kreeg ik gelijk: Found new hardware " SM bus Controller: Cannot install hardware because the drivers cannot be found Code 28

SMbus heeft wel degelijk met je moederbord te maken
http://burks.bton.ac.uk/burks/foldoc/70/107.htm

Waarschijnlijk is er door het installeren van de firewire kaart toch iets misgegaan in de driver sfeer voor je moederbord. Kijk eens of je daarvoor nieuwere voor kunt vinden. (of een bios update)

GELUKT!!!!!!!

Dat was inderdaad het geval. Ik ben naar de Abit site gegaan en heb daar de drivers voor mijn moederbord ( abit is 7 v ) opnieuw gedowned en prompt was het gele vraagteken verdwenen. Vervolgens de fire wirekaart erin gedaan en er gebeurde niets ( geen found new hardware berichtje). Vervolgens keek ik bij apparaatbeheer en hardware en hij stond er bij!!! Mijn IEEE 1394 fire wire kaart is geinstalleerd dankzij jullie!!!

Ontzettend bedankt!!!!!!!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan