problemen met installatie windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenesnappas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
1
Ik heb een probleem: Ik heb mijn laptop (zonder floppydisk) geformateerd van windows XP en heb daarna geprobeerd om windows 98 te installeren.

Heb dus in ms-dos D:\SETUP ingetoest, kreeg de melding dat er een een routine onderzoek op de schijf werd gedaan. Werd een fout gevonden en wilde deze repareren.

Vanaf daar snap ik er geen bal meer van: opeens kreeg ik het ms-dos-scherm weer te zien met de mededeling: 'Het programma COMMAND.COM is ongeldig. Geef de juiste naam van de ms-dos-prompt (bijv. C:\COMMAND>COM)'

Zelfs als ik de laptop opnieuw opstart blijft hetzelfde scherm staan en ik kom maar niet verder.

Nou ben ik zo a-technisch als de neten dus ik snap hier de ballen van.

Kan iemand mij helpen?
 
Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen
 
[...]Heb dus in ms-dos D:\SETUP ingetoest, kreeg de melding dat er een een routine onderzoek op de schijf werd gedaan. Werd een fout gevonden en wilde deze repareren.[...]

Vertel ons precies hoe je vóór de installatie van Win98 te werk bent gegaan, dus ná de deïnstallatie van XP. Ik begrijp namelijk niet hoe je ms-dos hebt kunnen opstarten om D:\setup te doen met XP gedeïnstalleerd zonder floppy-drive, vandaar.

Misschien krijgen we dan een hint welke direct toepasbare opties je hebt om genoemde opstart melding weer kunt fixen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan